برپایی اردوی تیم‌ملی والیبال‌نشسته مردان کشورمان / هدف ایران موفقیت در پارالمپیک است

تیم ملی والیبال‌نشسته ایران اردوی نهایی خود را برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو آغاز کرد و به‌دنبال کسب قهرمانی در چین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین اردوی تیم ملی والیبال‌نشسته مردان کشورمان برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین از روز _پنج‌شنبه بیستم مهرماه_ در محل فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد. گفتنی است آخرین اردوی آماده‌سازی مردان والیبال‌نشسته اعزامی به هانگژو از روز گذشته با حضور ۱۲ ملی‌پوش آغاز شده و تا _بیست‌وپنجم مهرماه_ ادامه خواهد داشت.

پس از آن تیم ملی والیبال‌نشسته مردان ایران _بیست‌وششم مهرماه_ عازم چین می‌شود و رقابت‌ها از روز سی‌ام مهرماه_ با حضور هشت تیم ملی ایران، چین، میانمار، ژاپن، کره‌جنوبی، تایلند، قزاقستان و کامبوج برگزار می‌شود که این رقابت‌ها در قالب بازی‌های پاراآسسایی تا _پنجم آبان‌ماه_ ادامه خواهد داشت.

حریفان اصلی تیم ملی والیبال‌نشسته کشورمان برای رسیدن به فینال قزاقستان و چین هستند و به احتمال بسیار فراوان، فینال بین ایران و برنده دیدار دو تیم قزاقستان و چین خواهد بود. البته تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی با تیم‌های ملی تایلند، قزاقستان و کامبوج دیدار خواهد داشت. البته بازی‌های پاراآسیایی هدف اصلی تیم ملی والیبال‌نشسته ایران نیست و نوعی بازی تدارکاتی برای تیم ملی محسوب می‌شود.

از همین‌رو کادرفنی تیم ملی در این بازی‌ها به افراد جوان بیش از پیش بها داده است تا با ارزیابی و محک آن‌ها نفرات اعزامی به پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را شناسایی کند. این در شرایطی است که در دوره‌های قبل تیم ملی با حداکثر قدرت حضور داشت اما این دوره به‌علت اینکه هدف‌گذاری والیبال‌نشسته ایران پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است با حداکثر توان شرکت نکرده و این بازی‌ها، تورنمنت تدارکاتی برای پارالمپیک پاریس است.

رقابت‌های والیبال نشسته در بازی‌های پاراآسیایی از سال ۲۰۱۰ گوانجو چین آغاز شده و طی سه دوره که از این رقابت‌ها در بازی‌های پاراآسیایی سپری می‌شود قهرمان این بازی‌ها، ایران بوده و این بار نیز که برای چهارمین بار شرکت می‌کند هدف تیم ملی کشورمان تکرار قهرمانی است. همچنین باتوجه به اعزام تیم مس شهربابک به جام باشگاه‌های جهان، بیشتر کسانی که به بازی‌های پاراآسیایی اعزام می‌شوند _هجدهم آبان‌ماه_ باید در مسابقات باشگاه‌های جهان در قاهره شرکت کنند و بازی‌های پاراآسیایی فرصت خوبی برای آماده‌سازی ملی‌پوشان والیبال‌نشسته اعزامی به این تورنمنت خواهد بود.

کد خبر 695498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.