شیراز نیازمند یک سازمان فرهنگی مجزا است

وزیر کشور گفت: شیراز با توجه به حجم اقدامات فرهنگی، نیازمند داشتن سازمان فرهنگی مجزا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،، احمد وحیدی امروز _ جمعه بیست‌ویکم مهر ماه_ در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل و نقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز اظهار کرد: عنوانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر شیراز دادند، مسئولیت این شهر و استان را سنگین کرد که بخش زیادی از این مسئولیت به عهده شورای اسلامی شهر و شهرداری است که شهر را در تراز سومین حرم اهل بیت (ع) بسازند و به حجم زیادی از زائران خدمات‌رسانی کنند.

وی بیان اینکه برای یک شهر فرهنگی همانند شیراز باید این مهم مد نظر باشد که موارد کمبود زیستی و بهداشتی در دستور کار قرار گیرد، افزود: یکی از اولویت‌های یک شهر فرهنگی باید رفع مشکلات فاضلاب آن باشد و نشان داده شود و تراز یک شهر فرهنگی محقق شود.

وزیر کشور در خطاب به مدیران شهری کلان‌شهر شیراز تأکید کرد: پروژه‌های انتخابی باید برای متن جامعه کارساز و حلال مشکلات مردم باشد.

وحیدی ادامه داد: سرانه فضای سبز باید بیش از ۱۵ متر باشد اما این میزان برای شیراز کم است و نباید اجازه داده شود که در سرانه فضای سبز این کلان‌شهر به عدد خاصی بسنده شود.

وی به افتتاح پردیس سینمایی استاد امین تارخ اشاره و اضافه کرد: شیراز، شهر فرهنگی است. لذا باید با جمع‌آوری هنرمندان فرهیخته و ارزشمند، محتوای ارزنده و فاخری در حوزه تولید محتوای سینما تولید شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: شیراز با توجه به حجم اقدامات فرهنگی، نیازمند داشتن سازمان فرهنگی مجزا است.

وحیدی با تأکید بر این موضوع که شیراز باید نمادی از ظرفیت‌های فرهنگی بزرگ آن باشد، تصریح کرد: نسل جدید باید با این فرهنگ غنی آشنا شود، چراکه شیراز را می‌توان یک شهر تراز فرهنگی کرد. چرا که سرشار از فرهیختگی است.

وزیر کشور همچنین تاکید کرد: هوشمند شدن کلان‌شهر شیراز را نباید فراموش کرد.

وحیدی در پایان با بیان اینکه ظرفیت‌های سازندگی در کشور فعال است و تنها در هفته دولت امسال ٣٠ هزار پروژه افتتاح شد، تصریح کرد: برنامه توسعه و سازندگی در کشور گسترده است.

کد خبر 695491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.