وضعیت شاخص کیفیت هوا در کلانشهرهای کشور؛ ۲۱ مهر / شاخص ۳ کلانشهر خطرناک

وضعیت شاخص کیفیت هوای کلانشهرهای کشور، امروز _جمعه بیست‌ویکم مهرماه_ در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن بر موقعیت آلوده، سالم، ناسالم و پاک ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای زاهدان با شاخص ۵۰۰، بیرجند با شاخص ۳۸۹ و کرمان با شاخص ۳۵۳ در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۵۴، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز)، کلانشهرهای بوشهر با شاخص ۱۰۹، اهواز با شاخص ۱۴۳ و اراک با شاخص ۱۰۳ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای کرج با شاخص ۷۷، ایلام با شاخص ۶۷، تهران با شاخص ۸۵، شهرکرد با شاخص ۹۶، زاهدان با شاخص ۷۵، شیراز با شاخص ۸۶، قزوین با شاخص ۷۲، سمنان با شاخص ۵۲، کرمانشاه با شاخص ۹۴، یاسوج با شاخص ۵۴، رشت با شاخص ۷۴، خرم‌آباد با شاخص ۸۴، همدان با شاخص ۷۸ و یزد با شاخص ۶۶ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های تبریز و ارومیه با شاخص ۲۳، مشهد با شاخص ۳۶، بجنورد با شاخص ۴۳، زنجان با شاخص ۴۸، قم با شاخص ۱۸، سنندج با شاخص ۲۹، وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، گرگان، ساری و بندرعباس ثبت نشده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 695465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.