گرمای هوا مدارس این شهر را به تعطیلی کشاند

گرمای شدید هوا که منجر به از سر گرفته شدن آتش‌سوزی‌های جنگلی در شمال شرقی جزیره تنریف در مجمع‌الجزایر قناری شده است، مدارس را مجبور به تعطیلی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سپتامبر ۲۰۲۳ گرم‌ترین سپتامبر در سطح جهان از زمان شروع رکوردها در سال ۱۸۵۰ بود. از سوی دیگر با افزایش دمای کره زمین به دلیل بحران آب‌وهوا، دانشمندان هشدار داده‌اند که موج‌های گرما بیشتر و شدیدتر خواهد شد. این شرایط به‌شدت جزایر قناری را تحت تأثیر قرار داده و حتی مدارس را به سمت تعطیلی سوق داده است.

تعطیلی مدارس در جزایر قناری

مقامات جزایر قناری مدارس را به‌طور موقت تعطیل کرده‌اند، زیرا دمای هوا در کل هشت جزیره مجمع الجزایر افزایش داشته است.

مجموعه جزایر اسپانیایی قناری واقع در سواحل شمال غربی آفریقا به‌طور معمول در طول سال تحصیلی آب‌وهوای معتدل و شبه‌بهاری دارد، بنابراین بسیاری از کلاس‌های مدارس آن به دستگاه‌های تهویه مطبوع مجهز نیست، با این حال دمای هوا طی ماه‌های اخیر از حالت معمول خارج شده و در بعضی از مناطق به بالای ۳۸ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

مجمع‌الجزایر قناری در روزهای اخیر شاهد بی‌هوش شدن و گرمازدگی بسیاری از دانش‌آموزان در اثر گرمای هوا بوده که این امر به تعطیلی مدارس منجر شده است‌. به این ترتیب دانش‌آموزان مدارس سراسر جزایر قناری در روزهای پایانی هفته تعطیل خواهند بود.

گرمای هوا مدارس این شهر را به تعطیلی کشاند

گرمای هوا در جزایر قناری و از سر گرفته شدن آتش‌سوزی‌ها

گرمای شدید همچنین با شعله‌ور شدن مجدد آتش‌سوزی‌های گسترده تنریف، بزرگ‌ترین جزیره مجمع‌الجزایر قناری، همراه بوده است. این آتش‌سوزی‌ها از اواسط آگوست شروع شد و یازدهم سپتامبر تحت کنترل قرار گرفت، اما هرگز به‌طور کامل خاموش نشد و به‌دلیل وزش باد و گرمای هوا، آتش‌سوزی‌های کوچک همواره به‌طور دوره‌ای در منطقه شعله‌ور بود.

آتش‌سوزی‌ها در تابستان حدود ۱۵ هزار هکتار از جنگل‌های مجمع‌الجزایر را نابود کرد و با توجه به تداوم دمای بالای هوا در آغاز فصل پاییز نیز همچنان چنین حجمی از خسارت برجای خواهد گذاشت. در حال حاضر حدود ۱۰۰ آتش‌نشان با پشتیبانی ۹ هلیکوپتر آب‌پاش در حال مهار آتش هستند و پیش‌بینی می‌شود دمای بالای هوا تا روز یکشنبه ادامه داشته باشد.

گرمای هوا مدارس این شهر را به تعطیلی کشاند

کد خبر 695442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.