هنر هنرمندان در جهت شناساندن هویت تاریخی شهر اراک بسیار ارزشمند است

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک با اشاره به قدردانی از هنرمندان برتر همایش طراحی پوستر گفت: تقدیر مادی بسیار ناچیزی از زحمات هنرمندان برتر صورت می‌گیرد، در حالی که هنر آن‌ها در راستای شناساندن هویت تاریخی شهر بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید میرنظامی شامگاه پنجشنبه بیستم شهریورماه در اختتامیه کارگاه ملی طراحی پوستر به مناسبت هفته فرهنگی اراک اظهار کرد: مفاخر شهر و استان مرکزی یکی از ارکان و مهم‌ترین مؤلفه‌های هویتی جامعه هستند.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی استان‌ها بیست و هشتم مهرماه لغایت چهارم آبان‌ماه به مناسبت هفته فرهنگی اراک نام‌گذاری شده است.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک با بیان اینکه امیرکبیر از مفاخر بزرگ و ارزشمند شهر اراک است، گفت: زمان صدارت امیرکبیر مصادف با انقلاب میجی ژاپن بود.

وی با بیان اینکه تحولات و سیر تغییرات و رخدادهایی که در انقلاب میجی افتاد از ایران زمان ما هم عقب‌تر بود، افزود: امیر کبیر بنیانگذار سیستم اداری نوین و علمی ایران بود، در صورتی که با آن شیب علمی ایران حرکت می‌کرد و پیش می‌رفت بدون شک وضعیت ایران امروزی مطلوب بود.

میرنظامی خاطرنشان کرد: پروین اعتصامی از شاعران به نام ایران، دکتر قریب، دکتر سحابی، دکتر حسابی، آیت الله عظمی اراکی، امام خمینی (ره) و سایر مفاخر همگی متعلق به این خطه هستند.

وی با اشاره به قدردانی از هنرمندان برتر این همایش گفت: تقدیر مادی بسیار ناچیزی از زحمات هنرمندان برتر صورت می‌گیرد، در حالی که هنر آن‌ها در راستای شناساندن هویت تاریخی شهر بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک اظهار کرد: در این همایش ۲۵ هنرمند شرکت کردند و ۶۰ اثر ارائه شد که از این تعداد سه اثر انتخاب شد.

علیرضا شعبانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک هم اظهار کرد: به مناسبت هفته فرهنگی اراک در سازمان فرهنگی رویدادی تحت عنوان طراحی پوستر با محوریت عناصر هویتی، تاریخی، مذهبی، مشاهیر و فرهنگ و ادب شهر اراک برگزار شد تا از این طریق خلق اثری داشته باشیم و این خلق اثر را برای شهروندان خوب اراکی و ملت ایران اسلامی در سراسر کشور به نمایش بگذاریم.

وی افزود: هفته فرهنگی شهرستان‌ها فرصتی است تا بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی و سرمایه‌های معنوی را به نسل جوان و گردشگران معرفی کنیم، برگزاری هفته فرهنگی اقدامی مهم و تأثیرگذار برای معرفی و شناساندن فرهنگ اصیل مردم استان مرکزی به نقاط مختلف کشور است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته با استقبال خوب هنرمندان از سطح کشور مواجه شدیم، گفت: این کارگاه به مدت دو روز برگزار شد و در روز نخست، از شهر اراک بازدیدی صورت گرفت و بازدیدکنندگان با محورهای مدنظر در سطح شهر آشنا شدند.

کد خبر 695426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.