اصفهان میزبان جشنواره سی‌وششم فیلم کودک خواهد بود

رئیس سازمان سینمایی گفت: اصفهان سال آینده نیز میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد خزاعی امشب _پنجشنبه، بیستم مهرماه_ در اختتامیه سی‌پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان که در سالن کوثر برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره اظهار کرد: مردم اصفهان میزبان بسیار خوبی برای این دوره از جشنواره بودند و از آن‌ها و تمام حضار تشکر می‌کنم.

وی افزود: اتفاقات بسیار خوبی در این جشنواره افتاد و اگر علاقه‌مند به آینده درخشان نسل جدید هستیم باید از امروز به فکر سینمای کودک و نوجوان باشیم زیرا زبان تصویر این آینده را می‌سازد.

رئیس سازمان سینمایی گفت: میزبان سال آینده جشنواره اصفهان خواهد بود و دبیر جشنواره سی‌وششم نیز آقای زین‌العابدین خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام ارگان‌ها دست به دست هم دهند و برای اعتلای سینمای کودک تلاش کنند، گفت: از روز گذشته وارد اصفهان شدم و به‌صورت میدانی در جشنواره حضور داشته و نقاط مثبت را یادداشت کردم و در این راستا حضور جوانان در سینما نوید آینده خوبی را می‌دهد؛ به اعتراف داوران ملی، شاهد فیلم‌هایی بودیم که در آن پیوندی از اقتصاد و محتوا وجود دارد که این پیوند حلقه مفقوده ما در گذشته بوده، همچنین استقبال کشورهای خارجی رکوردهای جدیدی در این دوره از جشنواره را رقم زد.

خزاعی تصریح کرد: بنیاد ملی پویانمایی در شورای هنر مطرح و کلیات آن نیز مصوب شد و از سال بعد شاهد این مورد برای تقویت سینمای کودک و نوجوان خواهیم بود.

وی در خصوص نقش سازمان سینمایی در رونق‌بخشی به سینمای کودک گفت: برای زنگ سینما با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورشی برنامه‌ریزی خواهد شد تا دانش‌آموزان سراسر کشور از فیلم‌ها دیدن کنند، همچنین سه صندوق سرمایه‌گذاری کودک و نوجوان شکل گرفت و امید است در آینده تمام نهادهای فرهنگی باهم سرمایه‌گذاری کنند، زیرا از دیگر وظایف نیز حمایت بهتر از آثار خواهد بود.

رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: شب گذشته در فضای مجازی فیلم‌هایی از وقایع غزه دیدم؛ امروز نسل‌کشی بزرگی در غزه در حال شکل‌گیری است، اما در رسانه‌های خارجی به‌صورت وارونه جلوه داده می‌شود و در این مسیر وظیفه ما فیلم‌سازان این است که حقایق را بیان کنیم.

کد خبر 695406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.