روایت سیره شهدا اغراق‌آمیز نباشد

امام جمعه قم گفت: در روایت سیره شهدا نباید اغراق وجود داشته باشد تا نسل جوان بداند که این الگوها دست‌یافتنی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امشب _پنجشنبه، بیستم مهرماه_ در اختتامیه جشنواره مستند فیلم ۱۷ اظهار کرد: باید از دست‌اندرکاران جشنواره ملی مستند ۱۷ که به ابتکار و خلاقیت این کار ستودنی را انجام دادند، تشکر کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات تربیتی مؤثر الگوسازی و مدل‌سازی برای نسل‌های یک جامعه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر بخواهیم جامعه‌ای را به سمت سعادت پیش ببریم علاوه بر اقدامات تذکری و زبانی، باید الگوی درست به آن جامعه معرفی کنیم، چرا که این الگو مسیر خوب زندگی کردن را به فرد می‌آموزد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتاب قصه نیست، اما داستان‌های زیادی در آن روایت شده است، گفت: این روایت‌ها به دلیل گلچین کردن چهره‌های شاخص و الگوسازی است، در این الگوسازی زن و مرد هر دو معرفی شدند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در مسیر دعوت به دین آزارهای زیادی متحمل شد اظهار کرد: خداوند همین پیامبر (ص) را برای ما الگو قرار داده است و در قرآن تاکید شده که ایشان نیز از جنس بشر است.

وی افزود: کار ساخت فیلم مستند از زندگی شهدا به معرفی این بزرگان و الگوسازی صحیح در جامعه کمک می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در معرفی سیره شهدا نباید اغراق وجود داشته باشد، گفت: اگر شهدا را دست نیافتنی توصیف کنیم، جوانان برای رسیدن به مقام آن‌ها احساس ناامیدی می‌کنند.

کد خبر 695404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.