جز مقاومت در مقابل صهیونیسم راهی نیست

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اگر شهید اشرفی زنده بود اول سخنش در دفاع از مردم فلسطین و غزه بود و خودجوش لباس رزم می‌پوشید و به میدان جنگ می‌رفت و ما باید از مکتب این بزرگواران درس بگیریم و مطمئن باشید جز مقاومت در مقابل صهیونیسم راهی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد تقی نقدعلی، بعد از ظهر امروز_ پنجشنبه بیستم مهرماه_ در مراسم بزرگداشت چهارمین شهید محراب شهید آیت‌الله عطاالله اشرفی اصفهانی اظهار کرد: امروز مکتب شهید اشرفی همان مکتب امام انقلاب است و همواره مقام معظم رهبری تاکید دارند که مواظب باشید به تحریف در مکتب امام دچار نشوید و این جمله را باید در جریان‌های مختلف جامعه به یاد داشته‌باشیم.

وی افزود: امروز نیاز ما به مثل شهید اشرفی‌ها است؛ کسانی که مصداق آیه و ما بدلوا تبدیلا مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجٰالٌ صَدَقُوا باشند، آنهایی که دنباله‌رو دنیا و ریاست‌طلبی نباشند و بر خط شهید اشرفی‌ها استوار بمانیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر در فلسطین خاطر نشان کرد: امروز اگر شهید اشرفی زنده بود اول سخنش در دفاع از مردم فلسطین و غزه بود و خودجوش لباس رزم می‌پوشید و به میدان جنگ می‌رفت و ما باید از مکتب این بزرگواران درس بگیریم و مطمئن باشید جز مقاومت در مقابل صهیونیسم راهی نیست.

در ادامه‬ برنامه، محمد اشرفی فرزند شهید آیت‌الله اشرفی با بیان خاطرات پدر و قسمت‌هایی از پیام امام خمینی (ره) که خطاب به ملت ایران در موضوع تسلیت شهادت آقای اشرفی اصفهانی‏ و محکومیت اقدام منافقین‏ بود، ‬ اشاره کرد و گفت: به فرموده امام خمینی شهید اشرفی از مصادیق بارز رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا الله عَلَیْه بود، امام بارها گفتند با دیدن آیت‌الله اشرفی به یاد خدا می‌افتم و ایشان هنگام دیدار با پدرم تمام قد می‌ایستادند و او را در آغوش می‌گرفتند.

وی افزود: دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی برای استان اصفهان افتخار است و به مدد مسئولان و اساتید به رشد عالی رسیده‌است و همه این موفقیت‌ها را مدیون خون شهدا و یاران و دوست داران انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی با بیان خاطرات و فضائل اخلاقی این شهید بزرگوار اظهار کرد: به برکت بزرگوارانی چون آیت‌الله اشرفی و شهدای والامقام دیگر این افتخارات را از پیروزی انقلاب در زمینه‌های علمی به دست آوردیم، همچنین باید نام و یاد عالم بزرگوار سید حسن ابطحی مؤسس دانشگاه اشرفی اصفهانی و شاگرد آیت‌الله اشرفی را نیز زنده نگه می‌داریم.

رضا انشایی افزود: افتخار ما این است که این مرکز آموزشی بعد از بیست و هفت سال از آغاز فعالیت دانشگاه، هشتاد و چهار رشته در تمام مقاطع کاردانی تا دکترا برقرار است و بیش از پنج هزار دانشجو در حال تحصیل دارد.

وی با تشکر از تمام اساتید در جهت تعالی این دانشگاه تصریح کرد: باید در تلاش باشیم دانشگاه اشرفی اصفهانی نیز مانند دانشگاه شهید بهشتی دانشگاهی جامع در استان و کشور شود.

کد خبر 695372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.