آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان برای مقابله با سیل احتمالی

استاندار مرکزی گفت: با توجه به پیش بینی افزایش بارندگی‌ها، دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مقابله با سیل احتمالی باید از آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مردم برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد مخلص‌الائمه امروز_ پنجشنبه بیستم مهرماه_ در نشست شورای راهبردی تصادفات استان مرکزی اظهار کرد: در روزهای باقی مانده تا آغاز بارش‌های پاییزی باید مرمت جاده‌ها به ویژه جاده اراک - قم به سرعت انجام شود.

وی افزود: نیاز است اورژانس، پلیس، هلال احمر و اداره کل راهداری و خدمات جاده‌ای استان در هنگام بارندگی‌ها حضور مؤثر در جاده‌های استان داشته باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: راهداری و پلیس راه نسبت به ایجاد دو پاسگاه پلیس در جاده خنداب - کمیجان و تفرش - آشتیان اقدام کنند.

وی افزود: نیاز است اقدامات لازم توسط شهرداران استان مرکزی برای آرام‌سازی و تسهیل تردد در شهرها صورت گیرد.

مشکل قیر به زودی برطرف می‌شود

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مشکل قیر در مدت سه تا چهار روز آینده رفع می‌شود.

ولی الله بیاتی با بیان اینکه ضعیف‌ترین جاده‌های استان مرکزی در شهرهای آشتیان، فراهان و تفرش قرار دارد، اظهار کرد: باید بهسازی، تعمیر و تعریض این محورها به سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود پاسگاه پلیس راه در تفرش، در صورت بروز تصادفات در این شهرستان پلیس باید از پاسگاه آهنگران به این منطقه اعزام شود افزود: لازم است یک پاسگاه پلیس در تفرش برای رفع این مشکل مستقر شود.

موضوعات به صورت مسئله‌محور دنبال نمی‌شود

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم با بیان اینکه موضوعات در نشست‌ها مسئله‌محور دنبال نمی‌شود تا برای مشکلات راه‌حل اندیشیده شود گفت: این موضوع یکی از دلایل افزایش تصادفات در جاده‌های استان مرکزی است.

سرهنگ احمدرضا چگینی با بیان اینکه خودرو، نیروی انسانی و جاده سه ضلع تصادفات رانندگی است اظهار کرد: در تصادفات درون شهری و برون شهری لازم است میزان تأثیر هر یک از این عوامل مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

اراک و ساوه در تصادفات درون شهری در شرایط قرمز قرار دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم با بیان اینکه ۱۲ نشست شورای راهبردی تصادفات در این استان برگزار شده است گفت: شهرستان‌های خنداب و دلیجان با برگزاری دو نشست کمترین برگزاری را داشته‌اند.

سرهنگ سیدعلی حسینی با بیان اینکه در تصادفات درون شهری، اراک با ۲۷ فوتی و ساوه با ۱۱ فوتی در شرایط قرمز قرار دارد اظهارکرد: ۹۲ درصد فوت شدگان در حوزه شهری عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران هستند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مصدومان شهری را موتورسواران هستند افزود: با فروش موتور سیکلت باید کلاه ایمنی هم همراه آن ارائه شود چراکه ۵۴ درصد متوفیان به دلیل وارد شدن ضربه به سر و جمجمه بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه سنین ۱۱ تا ۱۲ سال بیشترین فوتی را به خود اختصاص داده‌اند تصریح کرد: شهر اراک با افزایش چهار درصدی شهر پرخطر در استان مرکزی است.

وی سرعت متوسط در شهر اراک ۲۵ کیلومتر و شهر ساوه ۱۴ کیلومتر از متوسط کشوری بالاتر است گفت: شمار زیادی از کشته و مجروحان حوادث رانندگی مربوط به عابرین پیاده است بنابراین این قشر باید مراقبت‌های لازم را در تردد در خیابان داشته باشند.

کد خبر 695346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.