آسمان تبریز با حضور مردانی‌ آذرها درخشان‌تر شده است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آسمان تبریز با وجود خانواده خیران مدرسه‌ساز مردانی‌ آذر درخشان‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عابدین خرم امروز_ پنجشنبه بیستم مهرماه_ در آئین نکوداشت کریم مردانی آذر با بیان این مطلب اظهار کرد: مردانی‌آذر به عنوان خیر مدرسه‌ساز و بیمارستان‌ساز همه ارزش‌های انسانی را یک جا جمع کرده است و همچون نام کوچک ایشان، بخشنده، جوانمرد و پاک نیت است.

وی افزود: آسمان تبریز با وجود خانواده مردانی آذر درخشان‌تر شده و این بزرگوار خوبی‌ها و نیکی‌ها را فتح کرده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مدرسه سازی، بیمارستان‌سازی و بذل و بخشش اموال، زمانی زیباست که با عشق عجین شود که این در کارهای مردانی آذر به وضوح دیده می‌شود و دلیل محبوبیت وی در بین مردم و به ویژه دانش‌آموزان همین، عشق است.

وی همچنین در افزود: همه ما رسالت داریم کارهایی انجام دهیم که تا سال‌ها بعد آثار آن در جامعه بماند تا آیندگان از آن استفاده کنند همان کاری که مردانی آذرها انجام دادند.

حاج کریم مردانی آذر و برادران‌شان چهره‌های شناخته شده جهانی در زمینه کارهای خیرخواهانه هستند؛ به گونه‌ای که یونیسف چند سال قبل اعلام کرد که کمک‌های بشر دوستانه این خانواده از کمک‌های ۱۹۶ کشور بیشتر است.

حاج کریم مردانی آذر، خیّر خوشنام تبریزی در طول چند دهه خدمت خود توانسته ۴۰ مدرسه برای دانش‌آموزان مناطق مختلف آذربایجان شرقی، منطقه ۱۰ شهرداری تهران و استان سیستان و بلوچستان بسازد.

وی مجتمع‌های شبانه روزی و خوابگاه‌هایی را نیز برای دانش‌آموزان مناطق محروم ساخته است، اما ساخت بیمارستان کودکان مردانی آذر تبریز و تجهیز چندین بیمارستان دیگر از اقدامات شاخص این خیّر نوع دوست تبریزی است.

کد خبر 695339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.