تقویت صنعت گردشگری در کردستان با سفرهای اربعین

شهردار سنندج با بیان اینکه ورود زائران اربعین صنعت گردشگری در کردستان را تقویت کرده است، گفت: شهرداری سنندج همزمان با سفرهای اربعین در راستای بهسازی معابر سطح شهر، سنگ فرش، توسعه و بهسازی پارک‌ها و فضاهای سبز شهری و خدمات‌رسانی‌های مختلف بیش از ۲۲ میلیارد تومان هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدانور رشیدی امروز -پنج‌شنبه بیستم مهرماه_ در جلسه ستاد اربعین استان و تجلیل از فعالان این عرصه در شهر سنندج، اظهار کرد: تلاش در راستای ایجاد بسترهای لازم برای رفاه حال شهروندان و توزیع عادلانه خدمات از اولویت‌های اصلی در مدیریت شهری است.

وی افزود: شهر سنندج به عنوان مرکز استان ویترین خدمات دولت بوده و به همین منظور توسعه و ایجاد بسترهای رفاهی در این شهر می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای استان باشد.

شهردار سنندج با اشاره به انتخاب استان کردستان و مرز باشماق به عنوان یکی از مبادی ورود و خروج زائرین اربعین و حضور زائرین در مرکز استان، گفت: تمام تلاش خود را برای آماده سازی شهر در راستای استقبال از زائرین اربعین به‌کار گرفتیم و در این راستا اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف انجام گرفت.

وی تصریح کرد: عشق و ارادت اهل سنت و بویژه مردم متدین شهر سنندج به پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت مثال‌زدنی است و خوشبختانه در کنار ارائه خدمات شهرداری استقبال بسیار خوبی مردم در قالب موکب‌ها و غیره موجب شد که طی سال‌جاری شاهد افزایش حضور زائرین نسبت به سال قبل باشیم.

رشیدی با بیان اینکه تمام توان نیروی انسانی در مدیریت شهری در مسیر خدمت زائران اربعین قرار گرفت، ادامه داد: نصب بنر، تراکت، ریسه و … برای فضاسازی محیطی، مشارکت در برپایی و ارائه خدمات به مواکب شهدای فراجا، موقوفات اهل سنت، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید بامدی، رقیه خاتون، اردوگاه قدس، سلیمان خاطر، شهید بروجردی، اجاره دستگاه پرس زباله و ۷ هزار و ۴۰۰ روز نفر میزان خدمات پرسنل خدوم شهرداری به زائران و شهروندان در بازده زمانی حضور زائرین اربعین حسینی بوده است.

وی اضافه کرد: در این بازده زمانی آسفالت و روکش آسفالت مبادی ورودی و معابر اصلی، بیش از ۸۰ هزار متر ترمیم سنگ فرش، جداول، در محل ورودی و خروجی شهر و مواکب و همکاری با تمام دستگاه‌ها و ادارات در پیشبرد خدمات ستاد اربعین آماده سازی تمامی پارک و فضای سبز شهری برای استفاده زائرین و مسافرین انجام شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه ورود زائرین اربعین صنعت گردشگری در کردستان را تقویت بخشیده است، تصریح کرد: شهرداری سنندج همزمان با سفرهای اربعین در راستای بهسازی معابر سطح شهر، سنگ فرش، توسعه و بهسازی پارک‌ها و فضاهای سبز شهری و خدمات رسانی‌های مختلف بیش از ۲۲ میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی افزود: از محل ستاد اربعین حسینی اعتباراتی به شهرداری‌های سطح استان تخصیص یافت که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به نیازهای اعلام شده در سرفصل‌های مختلف در راستای خدمات رسانی به زائرین و شهروندان هزینه شده است.

کد خبر 695317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.