ارتقای پیشرانی حوزه فرهنگ با احیای سینمای کودک/ جزئیات المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران

مشاور عالی دبیر جشنواره سی‌وپنجم فیم کودک با اشاره به راهبردها و رویکردهای مدنظر جشنواره سی‌وپنجم گفت: حوزه کودک و نوجوان موتور پیشران عرصه فرهنگ است که یکی از مصادیق آن سینما است یعنی اگر سینمای کودک احیا و فعال شود حوزه فرهنگ را پیش خواهد برد.

وحید ملتجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری در راستای سیاست‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان به عهده شورای سیاست‌گذاری جشنواره بود، اظهار کرد: قرار بر این بود که جشنواره سال گذشته برگزار شود اما به‌دلیل اینکه فیلم‌ها آمادگی لازم را نداشتند به امسال موکول شد.

وی با اشاره به راهبردها و رویکردهای مدنظر جشنواره سی‌وپنجم در حوزه فرهنگی افزود: از همان ابتدا مدنظر بود که جشنواره به حوزه محتوا ورود پیدا کند و در این راستا اقدامات مختلفی انجام گرفت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها جایزه‌ای است که در حوزه تربیت به جشنواره افزوده شد.

مشاور عالی دبیر جشنواره سی‌وپنجم فیلم کودک و نوجوان در خصوص دستاوردهای برگزاری چنین جشنواره‌هایی در حوزه سینما با بیان اینکه در حال حاضر سینمای کودک در رکود است و امید است با برگزاری منظم جشنواره سرعت رشد این حوزه افزایش پیدا کند، تصریح کرد: در برخی اوقات شاهد ضعیف شدن محتوای فیلم‌های کودک هستیم اما جشنواره فیلم کودک بر حوزه سینما و تولید فیلم، تربیت و مهارت‌آموزی در حوزه سینما تأثیرگذار خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه برگزاری جشنواره در اصفهان حاصل تلاش‌های شهرداری و تعامل سازنده با بنیاد فارابی بود، گفت: اصفهان شهری ذاتاً هنری و فرهنگی است و این مورد وجه تمایز اصفهان با دیگر شهرهای جهان است، بر همین اساس در این شهر فرهنگی و هنری، برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری حائز اهمیت است و در این راستا جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان یکی از این رویدادها به حساب می‌آید که باید از آن استقبال کرد.

ملتجی در خصوص دستاورهای ملی برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: حوزه کودک و نوجوان موتور پیشران عرصه فرهنگ است که یکی از مصادیق آن سینما است یعنی اگر سینمای کودک احیا و فعال شود حوزه فرهنگ را پیش خواهد برد.

وی همچنین در خصوص برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوان تصریح کرد: این موضوع یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره است که امسال به‌صورت پررنگ‌تر مورد توجه قرار گرفته و از نظر زمانی مستقل از جشنواره است، در این راستا هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران اواخر آذر در اصفهان برگزار می‌شود و فراخوان آن تا ۱۳ آبان ادامه دارد.

دبیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با یادآوری اینکه این المپیاد در ۲ سطح طراحی داستان و فیلم برگزار می‌شود، ادامه داد: برگزیدگان فراخوان در دوره‌هایی به‌صورت برخط و حضوری شرکت می‌کنند و در نهایت در رویداد پایانی منتخبین در قالب گروه‌ها باهم به رقابت می‌پردازند.

وی با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی در حوزه سینما و تربیت فیلمسازان از مهم‌ترین اهداف المپیاد امسال است و قرار بر این است که در کارگاه‌ها اساتید برجسته حوزه سینما نیز در کارگاه‌ها حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: مدیریت نهاد متولی، استمرار در سیاست‌ها، تکیه بر بدنه مردمی و اعتبار بخشیدن به حوزه فیلمسازی برای نوجوانان از عوامل مؤثر بر موفقیت فیلمسازان نوجوان در آینده خواهد بود.

کد خبر 695139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.