یک محکوم به قصاص در اراک با رضایت اولیای دم بخشیده شد

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اولیای‌دم یک مقتول در اراک با پیوستن به پویش به عشق امام رئوف می‌بخشم ، از حق قصاص خود گذشتند.

به گزارش خبر نگار ایمنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی امروز چهارشنبه نوزدهم مهر ماه اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ به دنبال وقوع یک درگیری در خیابان بهزیستی اراک، یک شهروند بر اثر ضربه فردی به وسیله چکش به سرش، به قتل رسید.

وی افزود: بلافاصله پس از این واقعه، قاتل دستگیر و پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اراک تشکیل و در نهایت کیفرخواست نامبرده در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ صادر و به دادگاه ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: نامبرده از سوی دادگاه کیفری به اتهام قتل عمد محکوم به قصاص نفس شد که این حکم پس از فرجام خواهی قاتل، در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در دیوان عالی کشور قطعیت یافت.

وی تصریح کرد: پدر و مادر مرحوم به عنوان اولیای دم مقتول درخواست قصاص قاتل را داشتند که در روز اجرای حکم با دعوت از آنان و تلاش‌های اعضای شعبه ۳۵ شورای حل اختلاف مستقر در زندان، خادمین حرم مطهر رضوی و خیرین و صلح یاران پس از رایزنی و مذاکرات، اولیا دم مقتول در پای چوبه‌دار با توسل به امام رضا (ع) و در راستای (پویش به عشق امام رئوف می بخشم)، از حق قصاص خود، در ازای دریافت دیه کامله مرد مسلمان، صرف نظر و گذشت خود را اعلام کردند.

کد خبر 695061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.