بورس امروز؛ متعادل به سمت مثبت

بورس امروز متعادل به سمت مثبت داشت، ارزش معاملات نسبت به روز گذشته بهبود یافت و شاخص کل پنج هزار و 890 واحد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز همانطور که پیش بینی می‌شد روند متعادل به سمت مثبتی را سپری کرد، ارزش معاملات بازار امروز بهتر از روز گذشته بود اما روز گذشته میزان رشد شاخص کل هشت هزار و ۴۰۰ واحد بود و امروز پنج هزار ۸۹۰ واحد، شاخص کل هم وزن نیز با رشد چهار هزار ۴۴۶ واحدی به سطح ۶۹۰ هزار واحد رسید.

ارزش معاملات بازار بورس برابر با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد حجم معاملات برابر با شش میلیارد ۵۱۴ میلیون برگه سهم بود، نمادهای «پارسان»، «شپنا»، «وغدیر»، «شبندر»، «شپدیس» و «وپاسار» بیشترین تأثیر مثبت و با کمال تعجب فولاد بیشترین تأثیر منفی را داشت، در نیمه دوم بازار کمی فشار فروش شدت گرفت و برخی از نمادها با پایانی مثبت به دامنه منفی قیمتی حرکت کردند.

در بازار فرابورس نیز روند بازار مثبت بود با رشد ۱۰۵ واحدی به سطح ۲۵ هزار و ۲۴۹ واحد رسید، ارزش معاملات برابر با هفت هزار ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات نیز برابر با چهار میلیارد و ۴۲۶ میلیون برگه سهم بود.

در بازار فرابورس نمادهای «بپاس»، «خاور»، «انتخاب»، «کوثر»، «شگویا» بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای «وسپهر»، «زاگرس» بیشترین تأثیر منفی را داشتند، به نظر می‌رسد هفته آینده کمی روند بازار تغییر کند، احتمال حرکت به سمت اعداد بالا برای شاخص کل متصور است، پیش بینی می‌شود شاخص سازها از روز شنبه عملکرد بهتری داشته باشند.

ایران خودرو خواستار لغو مصوبه شورای رقابت و عرضه مجدد خودروهای خود در بورس کالا شد

ایران خودرو در نامه‌ای به شورای رقابت تاکید کرد: با توجه به تصویب قانون واردات خودرو نو و دسته دوم و تهیه آئین نامه مرتبط و همچنین مجوز واردات خودرو از مناطق آزاد و صدور پلاک ملی، بازار خودروی کشور عملاً دیگر انحصاری نیست، لذا خودروهای داخلی مشمول قیمت گذاری دستوری نمی‌شوند لذا دستورالعمل فعلی شورا باید لغو شود و خودروهای داخلی تحت مصوبه قبلی شورای عالی بورس مجدداً در بورس کالا عرضه شوند.

امکان تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها پیش از پایان دوره ۵ سال

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: یکی از مطالبات فعالان اقتصادی مسئله تجدید ارزیابی دارایی‌ها پیش از ۵ سال بود که این موضوع با توجه به تورم سال‌های اخیر برای افزایش سرمایه و برخورداری از معافیت‌های مالیاتی مطرح شد و در این مورد با توجه به مطالبه مطرح شده قطعاً برای بودجه سال ۱۴۰۳ این پیشنهاد از سوی وزارت اقتصاد مطرح می‌شود و امیدواریم یک خبر خوب برای شرکت‌های بورسی و فعالان حوزه صنعت کشور داشته باشیم.

استقبال از جامعه نخبگان برای توسعه بازار سرمایه

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش سالانه بازار سرمایه گفت: یکی از اهداف اصلی این همایش هماهنگ کردن فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرتبط با بازار سرمایه با نیازهای روز بازار سرمایه است.

یکی از دغدغه‌های جدی ما حمایت از سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در اقتصاد واقعی از طریق ابزارهای بازار سرمایه است که مقالات متعددی در این زمینه دریافت شده است. بازار سرمایه به دلیل ماهیت علمی و تخصصی که دارد، از جمله تخصصی‌ترین بازارهای رسمی است و طیف گسترده ای از دانش آموختگان در بازار وجود دارند. بدون کمک متخصصان بازار سرمایه توسعه بازار امکان پذیر نیست. رسالت ما این است از تخصص دانش آموختگان این زمینه برای تحقق اهداف بازار سرمایه استفاده کنیم. با توجه به اینکه در دو دهه گذشته سرمایه‌گذاران زیادی وارد بازار سرمایه شدند؛ اکنون بازار سرمایه نیازمند نوآوری است، به عنوان مثال نوآوری در روش‌های نوین تامین‌مالی. همچنین نیاز به اطلاع‌رسانی و افزایش سواد مالی سرمایه‌گذاران است که نیازمند کمک جامعه علمی بازار سرمایه است.

تغییرات بازار

بورس امروز؛ متعادل به سمت مثبت

نقشه بازار

بورس امروز؛ متعادل به سمت مثبت

کد خبر 695059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.