پروژه «سامانه زمین» نتیجه تعامل میان ۳ قوه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: سامانه پنجره واحد زمین از پروژه‌های پیشرو در کشور است که با تعامل میان سه قوه اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حمیدی امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در جلسه هماهنگی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین اظهار کرد: سامانه پنجره واحد زمین از پروژه‌های پیشرو در کشور است که با تعامل بین سه قوه اتفاق افتاد و با هم‌افزایی تمام امکانات و ظرفیت‌ها و با وجود برخی کم و کاستی‌ها تا این نقطه پیش رفته است.

وی افزود: این سامانه، مجموع زحمات پنج دستگاه شامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و وزارت اطلاعات است که بر اساس قوانین و مقررات در پیشبرد آن مسئولیت اجرایی داشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با تاکید بر اینکه پایش در استان انجام شده است و با جدیت پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکید ما بر ارتباط دستگاه‌ها با یکدیگر است. هر جا که دستگاه‌های مختلف با هم ارتباط داشتند و اطلاعات را به اشتراک گذاشتند، موفقیت زیادی حاصل شده است. یکی دیگر از اقداماتی هم که به آن نیاز داریم، سرعت تحدید، حدنگاری و ثبت زمین‌ها است.

حمیدی با اشاره به اینکه پدیده زمین خواری همواره یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و ایشان در حوزه زمین‌خواری خواستار برخورد شدید با این پدیده مذموم هستند، تصریح کرد: با توجه به شعار دولت سیزدهم و شفافیت موضوع در این دولت، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین راه‌اندازی شد و در امر اسناد مالکیت شفافیت و حل مشکلات مردم مد نظر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پنجره واحد مدیریت زمین به دنبال خود پیشگیری از فساد و ساماندهی ارائه خدمات در حوزه زمین را به همراه دارد، افزود: سامانه پنجره واحد زمین به صورت هوشمند، اقدامات دستگاه‌های اجرایی را رصد و پیگیری می‌کند و تکلیف تمام دستگاه‌های دست‌اندرکار در این سامانه مشخص کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها تکلیف دارند تا نقشه‌های الکترونیکی خود را ظرف یک‌ماه بارگذاری کنند.

کد خبر 695021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.