نهادهای مختلف، پای کار انتخاب اصفهان به‌عنوان پایتخت کتاب آمده‌اند

معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: پایتخت کتاب شهری است که در آن به کتاب اهمیت داده شود که در این راستا در شهر اصفهان اقدامات و هم‌افزایی خوبی توسط نهادهای مختلف صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم بکتاشیان پیش از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در نشست خبری انتخاب پایتخت کتاب ایران اظهار کرد: در یکی از کتابخانه‌های قدیمی اصفهان، از دوران هخامنشیان و ساسانیان تعابیر و اسناد مختلفی وجود دارد که این امر نشان‌دهنده سابقه طولانی‌مدت حوزه کتاب و کتابخوانی در اصفهان است.

وی با بیان اینکه در گذشته مدرسه ابن‌سینا محلی برای آموزش بوده است، ادامه داد: حوزه و مدارس علمیه فعالیت‌هایی فرهنگی این‌چنینی را در شهر اصفهان انجام می‌دادند که این موضوع بیانگر قدمت هویت تاریخی، فرهنگی و زیست‌بوم انسانی در شهر اصفهان است.

معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پایتخت کتاب شهری است که در آن به کتاب اهمیت داده شود و بسترهای آن نیز ایجاد شود، بر همین اساس در شهر اصفهان اقدامات خوبی توسط نهادهای مختلف صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در حوزه ساخت کتابخانه، دیوارنگاره‌های شهری، مدارس و محلات با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی اصفهان، اداره آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای پیشبرد امور با تمام توان و ظرفیت برای شهر زندگی دست در دست هم داده و همه ارگان‌ها با ایجاد هم‌افزایی پای کار تحقق این اتفاق آمده‌اند.

بکتاشیان گفت: هر کودکی که در اصفهان به دنیا می‌آید، با آثار هنری روبه‌رو می‌شود که این موضوع موجب آشنایی شهروندان با فرهنگ و تمدن و گام برداشتن آن‌ها در راستای حفظ این آثار می‌شود.

کد خبر 694966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.