سالانه در کشور به چه میزان شیر خشک نیاز داریم؟

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که نیاز کشور ۶۰ میلیون قوطی شیر خشک رگولار و ۱۵ میلیون قوطی شیر خشک رژیمی در سال است که شیر خشک رژیمی به کشور وارد و رگولار در ایران تولید می‌شود.

محمدرضا رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره نحوه دریافت شیر خشک از داروخانه‌ها اظهار کرد: ارائه شیر خشک در داروخانه تنها با ارائه کد ملی و تاریخ تولد کودکان مصرف‌کننده امکان‌پذیر است.

وی افزود: به منظور مدیریت توزیع شیر خشک و اطمینان از دسترسی مصرف‌کنندگان, علاوه‌بر شیر خشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه، داروخانه‌ها باید اطلاعات کودکان مصرف‌کننده شیرهای خشک را از بیستم مهر ماه در سامانه تی‌تک ثبت کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به نیاز سالانه کشور به شیر خشک گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که نیاز کشور ۶۰ میلیون قوطی شیر خشک رگولار و ۱۵ میلیون قوطی شیر خشک رژیمی در سال است که شیر خشک رژیمی به کشور وارد و رگولار در ایران تولید می‌شود.

وی پیرامون ضرورت پیشگیری از قاچاق شیر خشک اضافه کرد: به دلیل این که ارز تأمین شیر خشک ترجیحی است، این احتمال وجود دارد که مقداری از آن قاچاق شود که با ثبت شیر خشک در سامانه تی‌تک مشکل نشتی و قاچاق شیر خشک رفع خواهد شد، همچنین با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های موجود استعلام شناسه رهگیری، ثبت اطلاعات دریافت‌کنندگان انواع شیر خشک و غذاهای ویژه تمام شرکت‌های تأمین‌کننده، توزیع‌کننده و داروخانه از تاریخ مذکور ملزم به ثبت اطلاعات دریافت‌کننده انواع شیرهای خشک هستند.

کد خبر 694937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.