تولید ۳۰۰ هزار نشای گلدانی و بوته گل فصلی در گلخانه شهرداری گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: طی شش ماه نخست امسال بیش از ۳۰۰ هزار نشای گلدانی و بوته گل فصلی در گلخانه شهرداری تولید و در فضای سبز سطح شهر کاشته شده است.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تولید و تکثیر انواع گل‌های فصلی در گلخانه شهرداری با هدف خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: فضای سبز یکی از مهم‌ترین نمودهای عملکرد شهری به‌شمار می‌رود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به منظر شهر در تقویت روحیه و شادابی شهروندان نیز تأثیرگذار است و شهروندان نقش بسزایی در نگهداری از فضاهای سبز شهری دارند.

شهردار گلپایگان ادامه داد: کاشت درختچه‌های زینتی، بوته گل دائمی، گل‌های فصلی و گیاهان پوششی طی شش ماه گذشته در سطح شهر انجام شده است.

شکرزاده از عملیات سم‌پاشی با هدف دفع آفات نباتی، مبارزه با بیماری‌های گیاهی، افزایش عمر درختان و جلوگیری از طغیان آفات خبر داد و تصریح کرد: سم‌پاشی درختان با رعایت اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ‌های فضای سبز انجام شده است.

وی اضافه کرد: طی شش ماه نخست سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار نشای گلدانی و بوته گل فصلی برای کاشت در فضای سبز شهری در گلخانه شهرداری گلپایگان تولید و در بوستان‌ها، میادین و خیابان‌های سطح شهر به‌منظور افزایش سرانه فضای سبز توسط شهرداری کاشته شده است.

کد خبر 694934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.