ضرورت الحاق فاز دوم زمین به منطقه گردشگری نمونه باراجین

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه پروژه احداث بلوار انصاری شرقی، گره بزرگ ترافیک مرکز شهر قزوین را باز می‌کند، گفت: راه و شهرسازی نسبت به الحاق فاز دوم زمین به منطقه گردشگری نمونه باراجین در شمال شهر قزوین اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مهدی‌خانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه پیگیری مشکلات شهری در دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری یکی از سیاست‌های شورای دوره ششم شهر است، اظهار کرد: یکی از موضوعات راهبردی شهر قزوین احیای طرح احداث بلوار انصاری شرقی است زیرا در صورت اجرا، گره بزرگ ترافیک مرکز شهر قزوین در حدفاصل اطراف سبزه‌میدان و مجموعه دولت‌خانه صفوی را رفع می‌کند.

وی افزود: احیای طرح بلوار شهید انصاری شرقی از مطالبات شهروندان محله شهید بلاغی است که امید می‌رود با حضور معاون جدید وزارت راه و شهرسازی مشکل این پروژه برطرف و روند ادامه پروژه آغاز شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر اینکه راه و شهرسازی نسبت به الحاق فاز دوم اراضی به منطقه گردشگری نمونه باراجین در شمال شهر قزوین اقدام کند، افزود: شهر قزوین با کمبود فضا و زمین برای توسعه مواجه است که در این زمینه کارگروه زیربنایی، الحاق زمین به شهر قزوین را مصوب کرده است که امید می‌رود اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.

مهدی‌خانی با تاکید بر لزوم ساماندهی ورودی‌های شهر از سمت بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، بلوار صنعت، بلوار آیت‌الله ابوترابی و بلوار شهید سلیمانی گفت: در راستای تملک زمین به منظور عریض‌تر شدن بزرگراه و ساماندهی ورودی ناحیه شهری اسماعیل‌آباد راه و شهرسازی همراهی لازم را با شهرداری قزوین انجام دهد.

ضرورت احداث پمپ‌بنزین‌های کم‌جا در شهر قزوین

ولی چگینی، رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر احداث پمپ‌بنزین‌های کم‌جا در شهر قزوین اظهار کرد: در شمال شهر قزوین فقط یک پمپ‌بنزین وجود دارد که با توجه به محدودیت زمین، از شهرداری قزوین خواستیم مانند شهرداری اصفهان نسبت به راه‌اندازی پمپ‌بنزین‌های کم‌جا اقدام کند.

وی افزود: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری ۱۴ قطعه زمین برای ساخت پمپ‌بنزین‌های کم‌جا پیشنهاد داد، اما شرکت نفت جانمایی هفت قطعه زمین را تأیید کرد و لیست این زمین‌ها برای تغییر کاربری به راه و شهرسازی ارسال شده است که امید می‌رود به‌زودی همکاری لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مطالبات ۱۲ ساله شهروندان ساکن شهرک دانش قزوین برای الحاق زمین‌های فاز ۳ این شهرک افزود: برای اجرای این طرح طبق آخرین توافق قرار بود شهرداری قزوین ۳۶ قطعه زمین به راه و شهرسازی انتقال مالکیت دهد تا با مشکل قانون منع فروش برخورد نکنیم.

چگینی اضافه کرد: البته این تهاتر به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری نیاز دارد و باید راه و شهرسازی در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اعطای سهم شهرداری از زمین‌های روبه‌روی استانداری قزوین است، گفت: اجرا شدن این موضوع متأسفانه در اداره کل راه و شهرسازی به مانع برخورد کرده است زیرا کاربری این زمین‌ها باید از فضای سبز به تجاری-مسکونی تبدیل شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر اختصاص زمین برای ساخت پارکینگ ورزشگاه ۱۵ هزار نفری گفت: یکی از مطالبات مهم شورای شهر افزایش تراکم ساخت در مناطقی مانند شهرک اندیشه و محله راه‌آهن است.

کد خبر 694873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.