رسیدگی و بررسی ۸۳ درخواست مردمی جلسه نخست «مردم سلام» در منطقه ۱۵ اصفهان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: ۸۳ درخواست از سوی مردم در جلسه نخست «مردم سلام» بیان شد که ۴۱ درخواست در حوزه شهرسازی، ۱۶ درخواست در حوزه حمل‌ونقل، ۱۰ درخواست حوزه فرهنگی، هشت درخواست در حوزه عمران، شش درخواست غیرمرتبط با شهرداری بود که به همگی تک به تک رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ نظری‌پور شامگاه امروز_ سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در پاسخ به مطالبات اهالی منطقه ۱۵ در مسجد القائم و در قالب دور دوم گپ‌وگفت بدون واسطه شهروندان با شهردار اصفهان تحت برنامه «مردم سلام»، اظهار کرد: در جلسه گذشته «مردم سلام» در این مسجد، ۸۳ درخواست از سوی وجود داشت که ۴۱ درخواست در حوزه شهرسازی، ۱۶ درخواست در حوزه حمل و نقل و ترافیک، ۱۰ درخواست حوزه فرهنگی، هشت درخواست در حوزه عمران، شش درخواست غیر مرتبط با شهرداری، یک درخواست در حوزه خدمات شهری و یک درخواست در حوزه مالی و اقتصادی بود که به همگی تک به تک رسیدگی شد و ماحصل آن اقداماتی است که در قالب پروژه‌ها بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۵ مراکز مهم و کلیدی از جمله دانشگاه آزاد، بیمارستان فردوس و فارابی، ۹ فرهنگ‌سرا و یک سینمای مجهز وجود دارد، افزود: خوراسگان قطب خاتم‌کاری اصفهان است و بیشتر خاتم‌های که در میدان امام به فروش می‌رسد در کوچه پس کوچه‌های خوراسگان تولید شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: ۴۷ پروژه فعال در منطقه ۱۵ وجود دارد که به دو پروژه شاخص، ۱۱ پروژه مهم منطقه‌ای، ۲۲ پروژه منطقه‌ای و ۱۱ پروژه محله‌محور تقسیم شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری به همراه معاونان منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از تمام محله‌های منطقه بازدید کردیم و آسفالت این محله‌ها مورد بررسی قرار گرفت، از این رو در راستای یک انقلاب در بحث آسفالت معابر، در شش‌ماه نخست سال از پنج هزار و ۶۰۰ تن آسفالت در معابر اصلی استفاده کردیم.

نظری‌پور گفت: در پروژه‌های عمرانی می‌توان به ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه هفت کیلومتری منطقه ۱۵ در حلقه چهار فیزیکی و تملک آن، ۴۳ درصد پیشرفت در آزادسازی و احداث جاده کمربند شمالی و پنج درصد پیشرفت در احداث خیابان شهید سردار باقری، ساماندهی خیابان بسیج و مالک اشتر با پنج درصد پیشرفت، احداث خیابان مقداد اول و دوم به همراه احداث دو پل با هزینه ۴۰ میلیارد تومان، باززنده‌سازی مجموعه فرهنگی ورزشی کوثر و احداث مجتمع فرهنگی فجر خوراسگان اشاره کرد.

وی افزود: ایستگاه پمپاژ پساب در خط کلکتور موجود و به منظور انتقال آب به سطح منطقه مخزن مربوطه به حجم ۵۰۰ متر مکعب طبق هماهنگی مشاور و سازمان طراحی و سازمان پارک‌ها در خیابان بسیج واقع در میدان ارغوانیه احداث خواهد شد، از این رو مسیر این خط کلکتور در منطقه ۱۵ از پل سردار سلیمانی در محور خیابان جی تا میدان خوراسگان (فاز اول) و ادامه آن از میدان خوراسگان تا خیابان همدانیان (فاز دوم) اقدام می‌شود.

از سال گذشته اقدام به ایمن‌سازی مجموعه‌های ورزشی این فرهنگ‌سرا ها کردیم که با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان تا کنون ایمن‌سازی مجموعه‌های ورزشی چهار فرهنگسرا به پایان رسید.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: روند احداث مجتمع فرهنگی فجر خوراسگان پس از دو دهه توقف از سر گرفته شد و سرانجام با پیگیری‌های مکرر، پس از گذشت حدود دو دهه قرارداد آن به صورت مشارکتی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در بحث عملکرد ترافیکی منطقه، نصب دوربین‌ها و تجهیزات هوشمند ترافیک با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد تومان، حمل و نقل عمومی با هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد تومان، اصلاح هندسی معابر با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد تومان و ایمن‌سازی و آرام‌سازی معابر با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد تومان صورت گرفته است.

نظری‌پور تصریح کرد: جز اولین منطقه‌ای هستیم که ۹ فرهنگسرا دارد و از سال گذشته اقدام به ایمن‌سازی مجموعه‌های ورزشی این فرهنگ‌سراها کردیم که با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان تا کنون ایمن‌سازی مجموعه‌های ورزشی چهار فرهنگسرا به پایان رسید.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی منطقه اقداماتی از جمله تجهیز مراکز فرهنگی با اعتباری بالغ بر بر سه میلیارد ریال، تجهیز مرکز فرهنگی کوثر (در ماه آینده) با هزینه ۶۰ میلیارد ریال و اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی در سال جاری با مشارکت نهادهای مردمی صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: در حوزه خدمات شهری عملکردهای زیادی از جمله آزاد ازی بیش از ۱۰ گلوگاه در بافت محلی بدون صرف هزینه، نصب تابلو منقش به نام شهدای گرانقدر مردم خوراسگان و مبارزه ویژه با سگ‌های ولگرد به عنوان یک معضل جدی در منطقه ۱۵ داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: به عنوان پروژه‌های محله‌محور سال جاری و سال آینده می‌توان به احداث پل بتنی روی کانال و ساماندهی ورودی گورت با ۸۲ درصد پیشرفت، محوطه‌سازی و پاتوق شهری منار راران با ۵۳ درصد پیشرفت، تجهیز پارک خیابان شریعتی محله سلفی با ۶۸ درصد پیشرفت، احداث پاتوق اطراف پارکینگ مسجد محله سمسور با ۵۰ درصد پیشرفت اشاره کرد.

نظری‌پور خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ پروژه‌های پیاده‌روسازی کوچه مجاور مسجد محله، جدول‌گذاری قطعات فضای سبز محله سمسور و روشنایی و تجهیز زمین ورزشی روباز محله گورت تکمیل شده است.

کد خبر 694819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.