دو چالش ترافیک و آلودگی هوا در اولویت شهرداری تهران است

شهردار تهران گفت: در ابتدای دوره مدیریت شهری جدید حل دو چالش ترافیک و آلودگی هوا در تهران را در اولویت‌های خود قرار دادیم.

به گزارش ایمنا، علیرضا زاکانی در آئین افتتاح چهار ایستگاه متروی تهران با اشاره به برنامه‌های شهرداری در حوزه توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: در ابتدای دوره مدیریت شهری جدید حل دو چالش ترافیک و آلودگی هوا را جز اولویت‌های خود قرار دادیم و در پایتخت ۳۴ درصد رفت‌وآمدهای شهری به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از خودروهای شخصی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در مواجهه با چنین فضایی شهرداری تهران دو رویکرد را در پیش گرفت، نخست اینکه با هوشمندسازی شهر و در دسترس قرار گرفتن خدمات برای شهروندان تلاش کردیم از حجم سفرهای درون شهری بکاهیم و دوم اینکه تمرکز ویژه‌ای بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشتیم.

شهردار تهران افزود: در حوزه توسعه مترو، مدیریت شهری تهران توانست در مدت ۲۵ ماه، ۲۴ کیلومتر بر طول مترو تهران اضافه کند که با افتتاح مترو پرند این رقم به ۴۱ کیلومتر می‌رسد و علاوه بر این با همراهی دولت خدمتگزار مشکل تأمین واگن مترو در تهران نیز به زودی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به عقب ماندگی‌های برجای مانده از مدیریت شهری قبلی در حوزه حمل‌ونقل عمومی پایتخت، گفت: مطابق برنامه ششم توسعه دولت ملزم به تأمین یک هزار و ۳۰ واگن مترو برای شهر تهران بود اما دولت وقت همکاری لازم برای اجرایی شدن این الزام قانونی را نداشت تا اینکه امسال با دستور رئیس‌جمهور محترم مقدمات تأمین ۷۹۱ واگن از خارج از کشور فراهم شد به جز این مورد بناست ۱۱۳ واگن نیز از محل پروژه تولید واگن ملی تأمین کنیم که تا الان ۲۱ مورد آن در مسیر ساخت قرار دارد.

زاکانی با تقدیر از همراهی دولت سیزدهم با شهرداری تهران تاکید کرد: برقی‌سازی حمل‌ونقل شهری یکی دیگر از اقداماتی است که با همراهی وزارت صمت به سرانجام می‌رسد و بر همین مبنا تا پایان سال آینده پنج هزار پرت شارژ خودرو برقی در ۱۷۰۰ ایستگاه شهری تهران نصب می‌شود.

به گزارش ایمنا، آئین افتتاح چهار ایستگاه متروی تهران در خطوط شش و هفت با حضور ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، مهدی چمران رئیس شورای شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

منبع: فارس

کد خبر 694816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.