برگزاری همایش زکات شهرستان‌های شرق استان اصفهان به میزبانی نایین

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نایین گفت: همایش زکات شهرستان‌های شرق استان اصفهان آبان ماه به میزبانی شهرستان نایین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد شفیعی امروز _سه شنبه هجدهم مهرماه_ در حاشیه جلسه تخصصی ائمه جمعه و رؤسای کمیته امدادهای شرق استان اصفهان در نائین به جهت هماهنگی برگزاری همایش زکات در شرق استان اظهار کرد: دبیرخانه شورای زکات کشور بیشتر از دو دهه در کمیته امداد تشکیل شده است و در این دو دهه اقدامات شایان توجهی با پیگیری‌های در تمام نقاط کشور انجام شده و سیاست‌گذاری‌های دبیرخانه مرکزی انجام شده و به لطف خدا در این دو دهه ثمرات بسیار خوبی برای محرومین داشته است.

وی ادامه داد: زکات به عنوان یک واجب تقریباً فراموش شده و کنار رفته بود، امروز شاهد هستیم که در هر کوی و برزنی نام زکات به خصوص زکات واجب وجود دارد و توفیق داشتیم در کمیته که در این جهت گام برداریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نائین تصریح کرد: امسال شهرستان نائین مفتخر است که در آبان ماه سال جاری، میزبان شهرستان‌های شرق استان اصفهان در همایش و جشنواره ترویجی، تکریمی و علمی زکات باشد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های دبیرخانه مرکزی زکات در دو دهه گذشته داشته است، برگزاری جشنواره‌های تکریمی، ترویجی و علمی در خصوص زکات است و سال گذشته چنین برنامه‌ای در مجموعه شیخ بهایی نجف‌آباد برگزار شد و امسال برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای در دستور کار دبیرخانه قرار گرفت.

‌ شفیعی با بیان اینکه مقرر شد که این جشنواره در این شهرستان برگزار شود، گفت: ارائه مقاله و برگزاری مسابقه هنری با موضوع شعر، خاطره، انشانویسی، موشن‌گرافی، کلیپ، نشریه دیواری و نقاشی با موضوعات همایش زکات از محورهای در این جشنواره است که با چند کارگروه برگزار می‌شود.

مسئله زکات به درستی در جامعه تبیین نشده است

در ادامه حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ اظهار کرد: استان اصفهان به قرارگاه‌های ۹‌گانه برای ائمه جمعه تقسیم شده است که هر ۴۵ روز جلسات این قرارگاه‌ها با موضوعات خاص و جلسات دو قسمتی با هدف مشخصی برگزار می‌شود و امروز جلسه قرارگاه شهید ردانی‌پور در نائین برگزار شد.

وی ادامه داد: معرفی الگوهای عملی پرداخت زکات، اماکن و خدماتی ایجاد شده، ارائه مقاله و برگزاری مسابقات هنری و جلسات فرعی با مدیریت امام‌جمعه، رئیس کمیته امداد و طلاب مناطق شرق استان اصفهان در شهرستان‌های محل زندگی از مسائلی است که باید مدنظر حاضران قرار گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: متأسفانه مسئله زکات به درستی در جامعه تبیین و تبلیغ نشده است و تبیین این واجب باید مبنای همایش قرار گیرد و اینگونه جلسات باید در زندگی مردم تأثیر گذار باشد.

عدم تبیین اثر زکات در جامعه باعث بدبینی می‌شود

حجت‌الاسلام علی اکبر جمیاری در ادامه تصریح کرد: زکات به عنوان یک فریضه بزرگ و باعظمت می‌تواند در استحکام نظام اسلامی تأثیر گذار باشد که دارای دو جنبه اصلی و فرعی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در برخی نقاط زکات یک مسئله ناشناخته است، گفت: جنگ رسانه‌ای جنگی سخت است که دشمن به وسیله آتش آن علیه اسلام فعالیت می‌کند و بدانیم که با اهمیت بر مواردی مانند پرداخت زکات، بدی‌ها، بدرفتاری‌ها و ناهنجاری‌های جامعه پاک می‌شود و امروز به جامعه نگاه می‌کنیم، متأسفانه این جامعه پاک شده‌ای نیست.

امام جمعه شهرستان کوهپایه در ادامه تاکید کرد: بایستی به حرکت مواساتی و عظیم مانند تهیه جهیزیه یا لوازم‌التحریر یا خرید پوشاک برای ایتام یا خرید اقلام غذایی یا حرکت‌های دیگر برای مستضعفین و فقرا باید در همایش زکات توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: اثر زکات در جامعه باید تبیین و تبلیغ شود چرا که نبود این مهم در برخی مواقع باعث بدبینی‌هایی در جامعه شده و تبیین زکات به ترغیب مردم منجر می‌شود.

جامعه نیازمند ایجاد انگیزه است

حجت‌الاسلام محمد رضا نریمانی نیز در این جلسه با بیان اینکه جای ایجاد انگیزه در برگزاری همایش زکات شهرستان‌های شرق استان در نائین خالی است، اظهار کرد: امروز در کشور باید انگیزه ایجاد شود چرا که در صورت نبود انگیزه، استقبال جامعه از مراسمات و برنامه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مدیران اجرایی و برگزارکنندگان به خصوص کمیته امداد شهرستان نائین باید مدنظر داشته باشند که با غول رسانه‌ای که علیه جوان و نوجوان، افکار و ذهن افراد ما در حوزه روحی و روانی کار می‌کند را فقط با ایجاد انگیزه و بهره‌وری در جامعه می‌توانیم مقابله کنیم.

امام جمعه شهر تودشک افزود: بحث هنر در این همایش خالی است و هنرمندان بسیاری در شهرستان‌های نائین، هرند، کوهپایه و دیگر شهرستان‌ها وجود دارند که با تصاویر خیلی زیبا، نقش زکات را می‌توانند به عموم بیان کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کودکان و دانش‌آموزان ظرفیت‌های خوبی هستند که می‌توان از بحث عاطفه و احساس لطیف آنان، برنامه‌های متنوعی را برای این قشر برگزار کرد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه ائمه جمعه دیگر شهرستان‌ها بر اهمیت برگزاری همایش زکات و موضوع زکات، جمع‌آوری و مسیر مصرف و اثر زکات در جامعه تاکید داشتند. جلسه هماهنگی برای برگزاری همایش زکات شهرستان‌های شرق استان اصفهان به میزبانی شهرستان نائین با حضور مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، ائمه جمعه و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان‌های نائین، کوهپایه، سجزی، هرند، ورزنه، جرقویه و شهرهای کفران و تودشک برگزار شد. بازدید از ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت با همراهی سرهنگ کیان مهر، فرمانده انتظامی شهرستان نائین به مناسبت هفته نیروی انتظامی و بازدید از کارخانه کاشی نائین در راستای تحقق شعار سال از دیگر برنامه‌ها بود.

کد خبر 694770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.