شورای قرآن باید مردمی عمل کند و مردمی بماند

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه شورای قرآن باید مردمی عمل کند و مردمی بماند، گفت: نهادهای دولتی متولی فعالیت‌های قرآنی باید در ایجاد زیرساخت‌ها و کمک به شورای قرآن استان کرمانشاه اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای قرآن استان کرمانشاه با هدف تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های شورای قرآن استان و بهره‌مند شدن از رهنمود و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز سه شنبه _ هجدهم مهرماه با وی دیدار کردند.

آیت‌الله مصطفی علما در این دیدار ضمن تبیین جایگاه و اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی و ضرورت عمومی‌سازی این فعالیت‌ها و تلاش در جهت توسعه فرهنگ انسان ساز قرآن در بین اقشار مختلف جامعه، بر حمایت خود از رویکردها و برنامه‌های شورای قرآن استان تاکید کرد.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه شورای قرآن باید مردمی عمل کند و مردمی بماند اضافه کرد: نهادهای دولتی متولی فعالیت‌های قرآنی باید در ایجاد زیرساخت‌ها و کمک به شورای قرآن استان کرمانشاه اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه این نشست، ضمن تشریح منشور فعالیت‌های شورای قرآن استان کرمانشاه، بر اهمیت مردمی‌سازی بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری گسترده و هدفمند مجموعه نهادهای دولتی و غیردولتی با این شورا، شاهد توسعه بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی در استان باشیم.

در ابتدای این دیدار، سعید کریمی‌خو رئیس شورای قرآن استان کرمانشاه ضمن ارائه گزارش کاملی از روند برگزاری انتخابات و تشکیل شورای قرآن، توضیحات جامعی در خصوص نحوه تدوین منشور فعالیت‌های شورای قرآن استان کرمانشاه و چشم انداز فعالیت‌های این شورا ارائه کرد.

با رأی پیشکسوتان، نخبگان و فعالان قرآنی استان کرمانشاه، «اعضای شورای قرآن استان کرمانشاه» به مدت چهار سال انتخاب و معرفی شدند.

آقایان سعید کریمی خو، پیمان ترکمانه، کیوان حسینی، مهدی رضایی و احسان سلیمانی به عنوان اعضای اصلی شورا انتخاب و معرفی شدند و با رأی بانوان نخبه قرآنی استان نیز خانم مریم کهریزی به عنوان «عضو شورا و رابط جامعه بانوان قرآنی استان با شورا» انتخاب شد.

در اولین جلسه شورا ضمن تدوین و تصویب منشور فعالیت‌های شورای قرآن استان، سعید کریمی‌خو به عنوان رئیس، پیمان ترکمانه به عنوان نایب رئیس و مهدی رضایی به عنوان دبیر شورای قرآن استان کرمانشاه برای یک دوره یک ساله انتخاب شدند.

سازماندهی فعالان قرآنی استان، کمک به توسعه و انسجام بخشی فعالیت‌های قرآنی استان، تلاش در جهت تقویت تعاملات فعالان قرآنی با نهادهای دولتی و غیردولتی مسئول در عرصه قرآن و زمینه‌سازی توسعه و عمومی‌سازی فرهنگ انسان ساز و سعادت بخش قرآن در لایه‌های مختلف جامعه از رویکردهای مهم شورای قرآن استان کرمانشاه خواهد بود.

کد خبر 694767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.