نیروی کار غیربومی عامل تورم در استان یزد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در آیین افتتاح هنرستان کاردانش فولاد یزد با بیان اینکه استان یزد با کمبود نیروی کار ماهر یزدی مواجه است گفت: نیروی کار غیربومی عامل تورم در یزد به خصوص در بخش مسکن است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی در آئین افتتاح هنرستان جوار کارخانه فولاد یزد که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان فرصت‌های شغلی بسیاری در حوزه فنی و خدمات وجود دارند که متأسفانه به دلیل فقدان نیروی کار ماهر، نصیب افراد غیربومی می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه به دلیل کمبود نیروی ماهر در استان یزد بخشی از این نیاز از خارج از استان تأمین می‌شود که باید با مهارت‌آموزی نیاز واحدهای صنعتی به نیروی کار ماهر در داخل استان تأمین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد از افزایش نیروی کار غیر بومی در استان خبر داد و گفت: امسال نیز ۱۴ هزار نفر نیروی کار غیر بومی در یزد مشغول به کار شدند که موجب افزایش تورم به خصوص در بخش مسکن می‌باشد.

شاه‌حسینی اضافه کرد: بالا بودن نرخ تورم در استان یزد دلیلی بر گران بودن استان نیست چرا که ۳۷ درصد از وزن تورم استان در بخش مسکن است.

وی از افتتاح هنرستان کاردانش فولاد یزد احساس خرسندی کرد و گفت: امیدواریم این کار در واحدهای دیگر صنعتی به خصوص واحدهای بزرگ صنعتی استان اتفاق بیفتد.

به گزارش ایمنا، استان یزد به عنوان یکی از چهار استان صنعتی کشور نزدیک به ۱۰ هزار واحد بزرگ و کوچک دارا صنعتی دارد.

کد خبر 694766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.