«اضافه ساخت مازاد بر پروانه» در راس تخلفات ساختمانی اصفهان

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: در شش ماهه نخست ۱۴۰۲، به ترتیب اضافه ساخت مازاد بر پروانه با تعداد ۱۰۹۶ رای، تبدیل وضعیت ساختمان به تعداد ۶۴۶ رای، احداث بالکن در گذر مازاد بر پروانه با تعداد ۴۲۶ رای و کسری پارکینگ با تعداد ۲۷۷، بیشتر تخلفات ساختمانی را شامل شده است.

غلامعلی فیض‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بیشتر برای افرادی اهمیت دارد که قصد احداث بنای جدیدی دارند یا بنایی را ساخته‌اند که بدون پروانه یا مازاد بر پروانه ساختمانی است.

وی افزود: وظیفه کمیسیون ماده ۱۰۰ رسیدگی به تخلفات ساختمانی است و بهترین شیوه جلوگیری از این تخلفات، شناخت شهروندان از این کمیسیون و قوانین مرتبط با آن است.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال آرای تخریب این کمیسیون چهار درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده‌های تخلفات امروزه در این کمیسیون به‌روز شده است.

وی اضافه کرد: در شش ماهه نخست ۱۴۰۲، به ترتیب اضافه ساخت مازاد بر پروانه با تعداد ۱۰۹۶ رأی، تبدیل وضعیت ساختمان به تعداد ۶۴۶ رأی، احداث بالکن در گذر مازاد بر پروانه با تعداد ۴۲۶ رأی و کسری پارکینگ با تعداد ۲۷۷ بیشتر تخلفات ساختمانی شهر اصفهان را شامل شده است.

فیض‌الهی تاکید کرد: همچنین احداث بنا بدون پروانه مازاد بر تراکم با تعداد ۲۳۰ رأی، اضافه ساخت مازاد بر پایان کار با تعداد ۲۰۸ رأی، احداث بنا بدون پروانه در حد تراکم مجاز با تعداد ۱۹۴ رأی، احداث سقف و طبقه مازاد بر پروانه با تعداد ۱۲۴ رأی، اضافه ساخت مازاد بر پروانه ناشی از پر شدن عقب‌نشینی با تعداد ۷۵ رأی و اضافه ساخت مازاد بر پروانه حاصل از پیش‌روی ساختمان با تعداد ۴۷ رأی، از دیگر تخلفات ساختمانی در نیمه نخست امسال است.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۲۴ برای نخستین‌بار برای تخلفات ساختمانی مجازات معین شد و با انجام اصلاحات سال ۱۳۴۵ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تصویب شد، ادامه داد: با تصویب این قانون شهرداری‌ها مجاز به جلوگیری از بروز مخاطرات ساخت‌وساز ساختمان‌های دارای تخلفات در محدوده و حریم شهرها شدند.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه معتقدم بیش از هر چیزی باید به مسائل ایمنی بیشتر تکیه کنیم و در بحث کنترل ساختمان باید دقت بیشتری داشته باشیم، ادامه داد: از شهروندان درخواست دارم «شخصا» پیگیر پرونده‌ای خود در این کمیسیون باشند و تحت هیچ شرایطی پرونده خود را به واسطه‌ها یا افراد غیر ذی‌نفع واگذار نکنند.

کد خبر 694754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.