دمای هوای ۱۰ شهرستان اصفهان صفر شد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز بیشینه و کمینه دمای هوای در ۱۰ شهرستان استان، صفر درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار تا اواسط فردا و گذر امواج متناوب تا اواخر هفته از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی امروز تا اواسط فردا در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، از عصر فردا تا روز جمعه گاهی افزایش ابر در نیمه شمالی و غرب رگبار پراکنده و احتمال رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در غرب و شمال احتمال طوفان لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در نیمه شرقی و مناطق مستعد همراه با گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود، طی روز جمعه کاهش محسوس دما بیت چهار تا شش درجه به ویژه در نیمه شمالی انتظار می‌رود، وزش باد شدید روز شنبه در نیمه غربی ادامه خواهد داشت.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف ماندگاری ذرات معلق و کاهش دید و کیفیت هوا در استان تصریح کرد: فعالیت این سامانه از شانزدهم مهرماه آغاز شده و تا اوایل وقت فردا با افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در ساعات اولیه روز در مناطق مرکزی استان، شرق اصفهان، نجف‌آباد، مورچه‌خورت، مبارکه، زرین‌شهر و کبوترآباد پیش‌بینی شده است.

آقایی افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم در نیمه اول روز را از اثرات مخاطرات سامانه مذکور دانست و گفت: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، رعایت اصول بهداشتی در جهت کاهش اثرات ذرات گردوخاک توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا، به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ثبت بیشینه و کمینه دمای هوای، صفر درجه سانتی‌گراد در ۱۰ شهرستان استان، گفت: براساس سایت هواشناسی اصفهان، طی امروز تا روز شنبه بیست‌ودوم مهرماه در شهرستان‌های انارک، آران و بیدگل، بادرود، برخوار (دولت‌آباد)، بوئین میاندشت، چوپانان، دهاقان، دهق، مهاباد، مورچه‌خورت، دمای هوا صفر درجه ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 694746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خدا بندد IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    مگر شاهین شهر جزوه استان اصفهان نیست هیچوقت وضع هوا گفته نمیشه که خبر داشته باشیم که با شرایط وضع هوا بیرون بیاییم .
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    خوانسار هم سرد شده امروزم چهارشنبه باد شدید شروع شده