نخستین همایش «راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای کویر» برگزار شد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم از دریافت ۱۵۱ مقاله علمی در نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای کویر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود ترابی امروز _سه‌شنبه، هجدهم مهرماه_ در نشست خبری نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر که در سالن جلسات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: کمیته علمی این همایش با حضور اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های مطرح کشور تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این همایش به همت شهرداری قم برگزار می‌شود، افزود: خروجی این همایش بسیار کاربردی و اجرایی خواهد بود و در روز دوم همایش با حضور مدیران عامل سازمان‌های سیما، منظر و فضای سبز شهرهای کشور مورد بررسی و استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم از دریافت ۱۵۱ مقاله در دبیرخانه همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۴۰ مقاله تا امروز تأیید و مورد داوری قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه این همایش مورد استقبال صاحب‌نظران فضای سبز قرار گرفته است، ادامه داد: از دهم تا هجدهم مهرماه مهلت ارسال آثار بود که در نهایت تا بیستم مهرماه جمع‌بندی و هشت مقاله برتر مشخص می‌شود.

ترابی اهمیت توسعه فضای سبز شهری را با توجه به افزایش شهرنشینی مورد توجه قرار داد و گفت: توسعه فضای سبز شهری سبب تقویت روحیه شهروندان، افزایش تعاملات، امید به زندگی، نشاط و شادابی و رضایتمندی مردم می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این همایش علمی اضافه کرد: هدف عمده همایش ملی، تأثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازان است تا بدانند هر گیاهی را نباید به هر قیمتی در هر اقلیمی کاشت و باید کار علمی انجام داد.

کد خبر 694723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.