فرمانداران و تیم‌های واکنش سریع گیلان در آماده‌باش هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تمام فرمانداران و تیم‌های واکنش سریع استان در حالت آماده‌باش هستند، گفت: بخشداران و دهیاران با هماهنگی فرمانداری و بستن پل‌های آب نما، از تردد و اتراق مردم و مسافران در نقاط خطرآفرین به ویژه حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

امیر مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان گیلان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه جاری، کلیه فرمانداران، دستگاه‌های خدمات رسان و تیم واکنش سریع با لغو مرخصی‌ها در آماده‌ باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه بارش بیش از ۱۲۰ میلیمتر طی امروز و فردا از سوی هواشناسی گزارش شده است، افزود: بر اساس این گزارش بیشترین بارندگی در مرکز و شرق گیلان خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه در بارندگی اخیر، مناطقی از شهر رشت با مشکل آب‌گرفتگی مواجه شده بود که در جهت رفع این مشکل شهرداری اقداماتی را انجام داد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی مناطق رشت به ویژه حاشیه شهر، در بارندگی دچار مشکل آب‌گرفتگی می‌شود، که در جلسه پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، توصیه‌ها و انجام اقدامات لازم به منظور باز کردن خروجی‌ها و مسیرهای آبروها به فرماندار و شهردار رشت ارائه شد.

مرادی با بیان اینکه در بارندگی گذشته نقاطی از شهرهای سنگر و کلاچای با آب‌گرفتگی مواجه شدند که در جهت رفع مشکل به شهرداران تذکرات لازم داده شد، تصریح کرد: در بارندگی شدید، برخی از مناطق شهر لاهیجان به خصوص خیابان امام رضا (ع) دچار آب‌گرفتگی بسیار شدید شده بود، که امیدواریم با همکاری فرمانداری و شهرداری، مسکلان شهروندان هر چه سریع‌تر رفع شود.

وی اظهار کرد: مردم هنگام عبور از پل‌های آب نما مراقب باشند و بخشداران و دهیاران با هماهنگی فرمانداری و بستن پل‌های آب نما، از تردد و اتراق مردم و مسافران در نقاط خطرآفرین به خصوص حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه شدت بارندگی در استان از فردا (چهارشنبه شب) آغاز می‌شود، افزود: از مردم خواهشمندیم در این دو روز به پیام‌های هشداری توجه کنند و دامنه کوه‌ها ازجمله مسیر سیاهکل به دیلمان که با بارندگی شدید و سیلاب، احتمال رانش کوه و ریزش سنگ وجود دارد را هرگز برای تردد انتخاب نکنند، تا خطری متوجه آن‌ها نشود.

خبرنگار: محمدرضا رشیدی

کد خبر 694712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.