تعاونی‌ها، عنصر مهم اقتصاد کشور/ از طرح‌های ‌برتر و کاربردی تعاونی‌ها استقبال می‌کنیم

استاندار کرمان، تعاونی‌ها را بخش مهمی از اقتصاد کشور معرفی کرد و گفت: از طرح‌های ‌برتر و کاربردی تعاونی‌ها استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان، تعاونی‌ها را بخش مهمی از اقتصاد کشور معرفی کرد و اظهار کرد: اوایل انقلاب، تعاونی‌ها رونق زیادی داشتند و در دوره‌ای هم تقویت شدند و وزارتخانه‌ای برای آن‌ها شکل گرفت، اما دوباره به حاشیه رفت و حذف شد.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها ظرفیت خوبی از اشتغال تا سهامداری هستند و مزیت‌هایی در قالب قانون برای آن‌ها دیده شده و در حوزه‌های مختلف تولیدی، خدماتی، معدن، گردشگری و کشاورزی کار ارائه می‌دهند، از تجربه موفق تعاونی‌ها در استان و معرفی به عنوان شرکت‌های برتر نیز یاد کرد و افزود: امسال از مجموع ۱۴ تعاونی برتر کشوری دو شرکت مربوط به کرمان است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تعاونی‌های موفق از مدیران موفق بهره‌مند هستند و ظرفیت نیروی انسانی موفق در تعاونی‌ها را ارزشمند دانست و تصریح کرد: اصل مدیری موفق است که در مجموعه حضور دارد و همه ظرفیت‌های قانونی و محیطی را به کار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از طرح‌های برتر و کاربردی تعاونی‌ها استقبال می‌کنیم و در حوزه تأمین مالی برای تعاونی‌ها، بیمه و مالیات آن‌ها پیگیر خواهیم بود؛ تجربه‌های خوبی در تعاونی‌ها وجود دارد که می‌توانند کمک‌دهنده باشند.

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز شرایط استان به لحاظ تعاونی‌ها را مثبت ارزیابی کرد و با تأکید بر استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها، اظهار کرد: نزدیک به ۶ هزار تعاونی فعال با ۶۰ هزار فرصت شغلی در استان وجود دارد که با توجه به ظرفیت سرزمینی استان باید تعاونی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: ضرورت دارد تعاونی‌ها متناسب با نیاز، دانش و ظرفیت داخلی استان و ورود آن‌ها در ارتباط صنایع بزرگ و کوچک راه‌اندازی شوند.

مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان اظهار کرد: ۵۸۵۶ تعاونی در سطح استان کرمان فعال است و بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند که ۳۵۰۰ نفر در تعاونی‌ها به صورت مستقیم شاغل هستند.

وی افزود: سال گذشته بالاترین صادرات محصولات در سطح کشور در حوزه تعاونی‌ها از شرکت‌های تعاونی استان کرمان بوده است.

به گزارش ایمنا، در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان، از ۹ تعاونی برتر و سه تعاونی شایسته تقدیر، تجلیل شد.

کد خبر 694707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.