ناودان و درزهای انبساطی پل‌های سواره‌روی اصفهان شست‌وشو می‌شود

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: پروژه شست‌وشوی دوره‌ای ناودان‌ها و درزهای انبساطی پل‌های سواره‌رو شهر از بیست‌وهفتم شهریورماه امسال آغاز شده و با اعتبار حدود ۷۵۳ میلیون تومان در حال انجام است.

مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات شست‌وشوی دوره‌ای ناودان‌ها و درزهای انبساطی پل‌های سواره‌رو تمام مناطق اصفهان آغاز شده است.

وی افزود: ۴۵ مورد از پل‌های سواره‌رو سطح مناطق پانزده‌گانه اصفهان شامل این قرارداد خواهد شد که طبق آن، هر پل سه مرتبه شست‌وشو خواهد شد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مرحله اول مهر و آبان‌ماه، مرحله دوم آذر و دی‌ماه و مرحله سوم بهمن و اسفندماه انجام خواهد شد.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموع، طی این سه مرحله، حدود ۶۷۰ عدد ناودان و ۲۰۰ عدد درز انبساطی شست‌وشو و رفع‌گرفتگی خواهد شد که اولویت اجرایی پروژه، پل امام خمینی (ه) است.

ناودان و درزهای انبساطی پل‌های سواره‌روی اصفهان شست‌وشو می‌شود

وی اضافه کرد: هدف از انجام این پروژه بازگشایی مسیرهای آب‌رو پل‌های سواره‌رو است تا هنگام بارندگی، شهروندان ترددی روان و بدون مخاطره روی پل‌ها داشته باشند و از خطرات ناشی از آب‌گرفتگی روی آن نیز جلوگیری شود.

توکلی‌پور تاکید کرد: همچنین نظافت درزهای انبساطی پل‌های سواره‌رو یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای افزایش طول عمر درز انبساط و حفظ سازه پل انجام می‌شود و از آنجا که هدف از طراحی این درزها در پل، حفظ سازه آن در اثر حرکت ناشی از انبساط و انقباض در فصل گرما و سرما است، گرفتگی درزهای انبساطی مانع از حرکت آزادانه پل خواهد شد، بنابراین نظافت آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در مدیریت نگهداری و تعمیرات معاونت عمران شهری در حال انجام است.

ناودان و درزهای انبساطی پل‌های سواره‌روی اصفهان شست‌وشو می‌شود

وی اضافه کرد: زمان آغاز پروژه بیست‌وهفتم شهریورماه امسال به مدت هشت ماه است که در حال حاضر این عملیات پنج درصد پیشرفت دارد.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اعتبار حدود ۷۵۳ میلیون تومانی برای پروژه شست‌وشوی دوره‌ای ناودان‌ها و درزهای انبساطی پل‌های سواره‌رو گفت: با توجه به محدودیت‌های ترافیکی موجود و اینکه امکان انجام عملیات در طول روز مسیر نیست، با تأیید پلیس راهور و ارائه طرح ترافیکی و دریافت مجوز، عملیات با تمهیدات ترافیکی مصوب در شب انجام خواهد شد.

کد خبر 694695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.