اهمیت نگهداری صحیح از آسانسور و عواقب عدم نگهداری مناسب

بهترین شرکت آسانسور، خدمات گسترده ای را در حوزه سرویس دوره ای، نظارت و بازرسی و همچنین تعمیرات – نگهداری آسانسورها ارائه می دهد.

‌سرویس و تعمیر آسانسور یکی از مهم‌ترین کارهایی است که همه صاحبان ساختمان‌های چند طبقه باید به آن اهمیت بدهند. بدون بازرسی اصولی و نظارت بر عملکرد صحیح آسانسورها، ممکن است قطعات حساس و تجهیزات بالابری به تدریج فرسوده شوند و آسیب ببینند و این می‌تواند ایمنی و سلامت افراد داخل کابین آسانسور را به خطر بیاندازد.

اگر شما هم این تجهیزات را در ساختمان خود دارید و در طول روز، بسیار از آن استفاده می‌کنید، قطعاً باید خدمات سرویس آسانسور را از بهترین شرکت دریافت نمایید. در این صورت است که بهترین تکنسین‌ها و مهندسان برای سرویس دهی به شما اعزام خواهند شد. چنانچه حس می‌کنید مشکلی در عملکرد آسانسور ساختمان تان وجود دارد، در اولین فرصت باید برای بازرسی و سرویس اقدام نمایید تا از خرابی‌های بیشتر جلوگیری شود.

بهترین شرکت آسانسور، خدمات گسترده‌ای را در حوزه سرویس دوره‌ای، نظارت و بازرسی و همچنین تعمیرات – نگهداری آسانسورها ارائه می‌دهد. با این توصیف، با اهمیت نگهداری صحیح آسانسورها در ساختمان آشنا می‌شویم و باید بدانیم که اگر نسبت به این کار، سهل انگاری کنیم، چه عواقبی خواهد داشت.

ما به عنوان شرکت معتبر فروش آسانسور، تصمیم داریم تجربه چندین ساله خود را برایتان ارائه دهیم تا شما نیز بهره ببرید و به کار بگیرید. پس با ما همراه باشید.

روش‌های کاربردی برای نگهداری صحیح از آسانسورها

آسانسورها تجهیزاتی مهم و مهندسی شده هستند و از قطعات حساس کوچک و بزرگی تشکیل شده‌اند. هر یک از این قطعات برای عملکرد بخصوصی طراحی شده‌اند و اگر برای آنها مشکلی پیش بیاید، بر روی نحوه کارکرد کل تجهیزات آسانسور تأثیر منفی خواهد داشت. به همین خاطر است که پس از نصب آسانسور، حتماً باید برنامه ریزی دوره‌ای را برای بازرسی، سرویس، تعمیرات و نگهداری آن داشته باشید.

در این قسمت می‌خواهیم به طور مختصر درباره اصول نگهداری صحیح آسانسورها صحبت کنیم. در این مورد به راهکارهای زیر دقت داشته باشید:

  • بازرسی دوره‌ای برای انواع آسانسورها باید انجام شود. دوره نظارت بر تجهیزات و قطعات آسانسور معمولاً یک ماهه است؛ اما در صورت نیاز، تکنسین‌ها زمان بندی خاصی را به مشتری اعلام می‌کنند.
  • سرویس دوره‌ای آسانسور، ارزان‌تر از تعمیرات آن است؛ چرا که در تعمیرات، گاهی به خرید قطعات جدید نیاز خواهد بود. پس سعی کنید در اولین فرصت برای سرویس آسانسور اقدام نمایید.
  • وضعیت حرکت کابین آسانسور، سرعت حرکت، نحوه توقف در طبقات، کلیدهای داخل کابین، سیستم اضطراری برق، و … را کنترل کنید. اگر عیب یا نقصی مشاهده کردید، سریعاً اقدام نمایید.
  • سطح کف کابین آسانسور باید هنگام توقف، درست هم تراز با سطح کف طبقه مقصد باشد. هر گونه عدم تعادل می‌تواند حوادثی جبران ناپذیر را ایجاد کند. این موارد را در هر ماه چک کنید.
  • اتصالات، طناب‌های فولادی، قسمت چاهک آسانسور، گیربکس‌ها، مخزن روغن هیدرولیک، موتور آسانسور و قطعات مختلف دیگر را باید حتماً از طریق بهترین تکنسین‌ها و بازرسان، کنترل نمایید. این افراد توسط شرکت آسانسور استخدام شده‌اند و از توانایی، مهارت و تجربه بالایی برخوردار هستند.
  • اگر تکنسین آسانسور تشخیص داد که قطعات معیوب باید تعویض شوند، با این کار موافقت کنید. جایگزین کردن قطعات سالم می‌تواند ایمنی آسانسور را تضمین کند.

اهمیت نگهداری صحیح از آسانسور و عواقب عدم نگهداری مناسب

مهم‌ترین مزایای سرویس دوره‌ای آسانسور چیست؟

وقتی از تمامی تجهیزات آسانسور به درستی نگهداری می‌کنید، مزایای بیشماری را به دست می‌آورید که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • جلوگیری از خسارت‌های شدید به افراد یا به سیستم‌های فیزیکی آسانسورها
  • جلوگیری از هزینه‌های زیاد، ناشی از تعویض قطعات خراب
  • کاهش هزینه‌های سرویس دوره‌ای در هر سال
  • جلوگیری از آسیب‌ها و صدمات جانی به افراد داخل کابین آسانسور
  • اقدام به موقع برای تعویض قطعات معیوب با مدل‌های سالم‌تر
  • استفاده از تخفیف‌های ویژه مشتریان، برای خدمات تعمیرات – نگهداری آسانسور که توسط شرکت‌ها تعیین می‌شود

عواقب عدم نگهداری صحیح از آسانسورها چیست؟

همه ما می‌دانیم که استانداردسازی و حفظ ایمنی تجهیزات آسانسور، به علاوه سلامت جانی افرادی که از آن استفاده می‌کنند، بسیار اهمیت دارد. این موضوع به قدری مهم است که سازمان مهندسی و استانداردسازی آسانسورها، بدون نظارت و تأییدیه های لازم، مجوز نصب و راه اندازی را صادر نمی‌کنند.

پس می‌بینید که انواع آسانسور چقدر مهم هستند. در همین راستا، نگهداری صحیح از کلیه قسمت‌ها و قطعات نیز اهمیت دارد. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر این کار را به تعویق بیاندازیم یا در انجام بازرسی‌های دوره‌ای کوتاهی کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ … پاسخ، کاملاً روشن است!

بروز حوادث برای افراد، قطعی برق ساختمان در اثر اتصالی ناشی از سیم‌های آسیب دیده در آسانسور، تهدید سلامت کالاها برای آسانسورهای مخصوص حمل بار، سقوط کابین آسانسور، هزینه‌های مالی فراوان برای تعمیرات و …، مهم‌ترین عواقب عدم نگهداری صحیح از آسانسورها هستند.

بازرسی‌های ماهانه و سالانه، هر دو می‌توانند از اتفاقات ناگوار و حوادث آسیب زننده جلوگیری کنند. اگر لازم باشد، بازرسی‌های جزئی‌تر در هر ۶ ماه یک بار توسط مهندسان ناظر در شرکت آسانسور نیز انجام می‌گیرد.

اهمیت نگهداری صحیح از آسانسور و عواقب عدم نگهداری مناسب

چطور بفهمیم که آسانسور به سرویس و تعمیرات نیاز دارد؟

اگر سروصداهایی غیر عادی به هنگام عملکرد آسانسور شنیدید، یا حس کردید که کابین آسانسور دارای لرزش است، یا برق رسانی داخل کابین اختلال دارد، در اولین فرصت باید با شرکت آسانسور تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. اگر نیاز باشد، تکنسین‌ها به محل اعزام خواهند شد.

خدمات نگهداری دوره‌ای آسانسور با تضمین کیفیت

شرکت آسانسور فعال، تمامی خدمات فروش، نصب و راه اندازی، استانداردسازی، سرویس و تعمیرات – نگهداری آسانسور را توسط مهندسان و تکنسین‌های کار آزموده خدمت شما ارائه می‌نماید. ایمنی و سلامت شما، اولویت ماست!

کد خبر 694682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.