پایش کارخانه‌های تولید سوسیس و کالباس در شیراز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: با هدف پایش واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی این شهرستان از کارخانه‌های صنعتی سوسیس و کالباس بازدید به عمل آمد و مولفه‌های رعایت ضوابط بهداشتی و محیط زیستی در این کارخانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، کامران اسلاملو امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در حاشیه بازدید از یک کارخانه تولید سوسیس و کالباس اظهار کرد: فعالیت صنایع از جنبه تولید بسیار با اهمیت است، اما نکته مهم رعایت مسائل محیط زیستی است که توجه مدیران به مقوله محیط زیست را نشان می‌دهد که در این زمینه کارشناسان محیط زیست بدون اغماض همه قوانین و دستورالعمل‌های محیط زیست را در قالب موازین قانونی در نظر می‌گیرند.

وی افزود: پایش صنایع به منظور کاهش منابع آلاینده آب، خاک و هوا موردی الزامی و همیشگی است و بازدید از این‌گونه واحدها به طور تصادفی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز تاکید کرد: صنایع ملزم به انجام خود اظهاری دوره‌ای برابر ضوابط در دست اجرای محیط زیست هستند.

اسلاملو ادامه داد: صنایع آلاینده‌ای که در حریم یا مجاورت شهرها قرار دارند باید سهم خود را برای آلودگی هوا به شهرداری‌ها پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: محیط زیست از حداکثر ظرفیت‌ها برای داشتن شهری بدون آلودگی استفاده خواهد کرد؛ بنابراین ضروری است که پایش‌ها به صورت شبانه‌روزی صورت گیرد تا مسئولان واحدها ملزم شوند در کنار توسعه صنعت حفظ محیط زیست سالم و سلامت شهروندان را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 694681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.