۵۷۰۰ میلیون دلار کالا از استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ میلیون دلار انواع کالا در شش ماه نخست سال جاری به کشورهای مختلف صادر شد.

به گزارش ایمنا، ابوالقاسم محمدزاده امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارزش صادرات انواع کالا از بنادر استان در نیمه اول سال جاری بالغ بر ۵ هزار و ۷۰۰ میلیون دلار و همچنین ارزش واردات ۱۰۶۴ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: طی شش ماهه سال جاری ۱۵ میلیون و ۲۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۵ هزار و ۷۴۲ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی بازه زمانی مذکور صادرات بدون احتساب میعانات گازی حدود ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر پنج میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن هفت درصد افزایش داشته است.

محمدزاده تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، گچ، سبزیجات و صیفی‌جات تازه است که به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویتنام، تانزانیا، موزامبیک و قطر صادر شده است.

وی با بیان اینکه واردات کالاها از گمرکات استان بوشهر افزون بر ۳۱۳ هزار تن است، تاکید کرد: این کالاها به ارزش حدود یک میلیارد و ۶۴ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی دو درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۳ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 694679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.