راهنمایی و رانندگی با سد معبر در پایتخت برخورد جدی داشته باشد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در زمینه برخورد با وانت‌هایی که سد معبر می‌کنند، به‌طور قطع در رفع این سد معبر برابر قانون، شهرداری تهران وظیفه دارد، اما در حوزه برخورد با آن‌ها راهنمایی و رانندگی نیز باید ورود جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در صدوهشتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در زمینه برخورد با وانت‌هایی که سد معبر می‌کنند، به‌طور قطع شهرداری تهران در رفع این سد معبر برابر قانون وظیفه دارد، اما در حوزه برخورد با آن‌ها راهنمایی و رانندگی باید ورود جدی داشته باشد.

وی افزود: توقف وانت‌ها کنار خیابان امروز در تهران مشاهده می‌شود که تبدیل به بارانداز شده است؛ برخی وانت‌ها در برخی نقاط تهران مرسوله‌های پستی را دریافت و از همان جا ارسال می‌کنند و در حقیقت کنار خیابان متوقف و تبدیل به مغازه شده‌اند، بنابراین باید تدبیر اساسی در این حوزه اتخاذ شود.

معاینه فنی خودروها مورد توجه قرار گیرد

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه علنی اظهار کرد: معاینه فنی خودروهای شهر تهران باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. در حال حاضر بسیاری از نقاط شهر تهران دوربین‌های ثبت این تخلف را ندارند و در برخی نقاط نیز دوربین‌ها دچار آسیب شدند، به‌درستی ثبت تخلف انجام نمی‌شود. از سوی دیگر افرادی که معاینه فنی خود را خارج از شهر تهران دریافت می‌کنند کار به‌گونه‌ای دنبال می‌شود که استانداردها به صورت دقیق رعایت نمی‌شود، بنابراین باید تدبیر لازم برای اخذ معاینه فنی خارج از شهر تهران انجام شود.

وی با اشاره به موضوع ترافیک سنگین و انتقادات و اعتراضات شهروندان در این زمینه خاطرنشان کرد: افرادی خاص با داشتن LED از خطوط ویژه تردد می‌کنند و اصلاً ترافیک را درک نمی‌کنند. غیر از خودروهای امدادی نباید خودروهای دیگر وارد خطوط ویژه شوند و نیاز است که تمام افراد کمک کنند تا چالش ترافیک رفع شود.

کد خبر 694659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.