روز جهانی بی‌خانمان‌ها / بیشترین بی‌خانمان‌ها در کدام کشور زندگی می‌کنند؟

۱۰ اکتبر به عنوان روز جهانی بی‌خانمان‌ها انتخاب شده است تا توجه دولت‌ها به این معضل شهری بیشتر جلب شود. آمارهای جهانی نشان می‌دهد که کشور نیجریه بالاترین میزان بی‌خانمان‌ها را در جهان دارد و ایسلند و فنلاند نیز به عنوان کشورهایی با کمترین تعداد بی‌خانمان شناخته می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً در همه شهرهای جهان فارغ از شرایط اقتصادی خود، می‌توان بی‌خانمان‌ها را در خیابان‌ها مشاهده کرد. تعداد بی‌خانمان‌ها هر سال افزایش پیدا می‌کند، به‌طوری که کشورهای کمی از آن مستثنی هستند. سازمان ملل متحد مستند کرده است که تقریباً حدود ۱.۶ میلیارد نفر در سرتاسر جهان در مسکن فقیرانه زندگی می‌کنند و هر سال حدود ۱۵ میلیون نفر به اجبار از خانه‌هایشان بیرون می‌شوند.

عوامل اصلی بی‌خانمانی

اگرچه جهان میلیون‌ها بی‌خانمان دارد، اما به دلیل فقدان آمار موثق، تعیین کمیت بی‌خانمان‌ها با هر درجه‌ای از دقت چالش‌برانگیز است. نبود مسکن ارزان‌قیمت یکی از دلایل اصلی بی‌خانمانی است. برخی افراد به دلیل بیکاری که می‌تواند ناشی از بحران یا مشکلات جسمی یا روحی باشد، قادر به پرداخت اجاره‌بها یا رهن خود نیستند.

برخی از افراد بی‌خانمان، علی‌رغم داشتن شغل، درآمد کافی برای پوشش اجاره خانه خود را ندارند که این امر گاهی به دلیل افزایش هزینه‌های مسکن محلی است. وسعت و گستردگی مسئله بی‌خانمانی نشان می‌دهد که چگونه این مشکل تقریباً بر همه کشورها، منطقه‌ها و شهرهای جهان تأثیر می‌گذارد.

بی‌خانمانی در نیجریه

نیجریه دارای بالاترین تعداد بی‌خانمان در جهان است اگرچه به نظر می‌رسد تعداد دقیقی از بی‌خانمان‌ها وجود داشته باشد، اما ردیابی و تعیین تعداد افرادی که وضعیت «بی‌خانمان» خود را تغییر می‌دهند، غیرممکن است.

روز جهانی بی‌خانمان‌ها / بیشترین بی‌خانمان‌ها در کدام کشور زندگی می‌کنند؟

جمعیت نیجریه: ۲۱۸.۵ میلیون نفر

افراد بی‌خانمان در نیجریه: ۲۴.۴ میلیون نفر

نیجریه‌ای‌ها اغلب از مناطق روستایی به شهرهای بزرگ در جست‌وجوی سرپناه، پول و فرصت مهاجرت می‌کنند، با این حال بسیاری در سازگاری با زندگی شهری به دلایل هزینه بالای زندگی، نبود حمایت اجتماعی، چالش‌های شغلی و دستمزد پایین مشکل دارند.

کشورهایی با کمترین تعداد بی‌خانمان در جهان

ایسلند و فنلاند کشورهایی هستند که کمترین تعداد افراد بی‌خانمان را دارند. ایسلند با تنها ۳۴۹ نفر در هر شبانه‌روز دارای کمترین جمعیت بی‌خانمان در قاره اروپا و جهان است. در سال ۲۰۱۸، این کشور اعلام کرد که مقابله با بی‌خانمان‌ها در اولویت است و یکی از اهداف آن ساخت خانه برای افراد بی‌خانمان است.

فنلاند در سراسر جهان به دلیل تلاش برای پایان دادن به بی‌خانمانی از طریق سیاست «اول خانه» خود شناخته شده است. طی ۱۰ سال گذشته، این کشور کاهش چشمگیری در تعداد افراد بی‌خانمان داشته است. آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که ۳۹۵۰ بی‌خانمان در پایان سال ۲۰۲۱ در فنلاند زندگی می‌کردند که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ تعداد ۳۹۰ نفر کاهش داشت.

کد خبر 694658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.