افزایش نرخ امید به زندگی در ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما کمی در حوزه فرهنگی کم توجهی و بی‌برنامگی داشته‌ایم، تکریم سالمندان باید به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، «سید صولت مرتضوی» امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در دوازدهمین نشست شورای ملی سالمندان کشور اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در حوزه سالمندی، ابلاغ سند راهبردی و برنامه‌ریزی تحقق محیط دوستدار سالمند در ایران، مردمی سازی و تقویت بنیادهای فرزانگان به عنوان مؤسسات خیریه مردم نهاد فعال در حوزه سالمندی است.

وی گفت: برخی افراد درباره بحران سالمندی صحبت می‌کنند، اما از نظر من این مساله بحران نیست.

وزیر کار با بیان اینکه نرخ امید به زندگی در ایران از ۵۷ سال به ۷۵ سال رسیده است و این افتخار ما است، تاکید کرد: برای رفع چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد باید اقداماتی انجام شود.

مرتضوی ادامه‌داد: قدم نخست، اصلاحات روایی درباره سالمندی است که اساساً نمی‌توان گفت فردی با ۷۰ سال سن، پیر است و قدم مهم دیگر، تکریم سالمندان است.

وی اضافه کرد: اگر قرار است از بحران صحبت کنیم باید به بحران جوانی، آن هم کاهش جوانان اشاره کرد.

وزیر کار گفت: ما قدری در حوزه فرهنگی کم توجهی و بی‌برنامگی داشتیم، یعنی اینکه تکریم سالمندان باید به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شود.

مرتضوی تاکید کرد: مساله بعدی مربوط به معیشت سالمندان است. عمده سالمندان ما تحت پوشش صندوق‌ها هستند و آن‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه تکریم سالمندان باید برنامه‌ریزی فرهنگی با همکاری نهادهای مختلف انجام شود.

وزیر کار خاطرنشان‌کرد: از سالمندان با تجربه می‌توان به عنوان هیأت امنای مساجد، شوراهای حل اختلاف و مدارس استفاده کرد.

مرتضوی گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز بیمه‌پایه و تکمیلی برای سالمندان مانند دیگر افراد جامعه در دسترس است.

منبع: ایرنا
کد خبر 694644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.