وزیر کشور: جریانی در کشور به دنبال درگیری بین جوامع افغانی و ایرانی است

وزیر کشور گفت: جریانی در کشور از سوی گروه‌های معاند از جمله منافقین دنبال ایجاد چالش جدی و درگیری بین جوامع افغانی و ایرانی است، ما کاملا با این‌موضوع مخالفیم زیرا به نفع امنیت در کشور نیست‌.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی، وزیر کشور صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ مهر با حضور در مرکز ارتباطات مردمی پاسخگوی سوالات و مطالبات و درخواست‌های مردم شد.

وحیدی درباره مطالبه یک راننده تاکسی در خصوص بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی و نوسازی ناوگان طبق قانون هوای پاک تصریح کرد: این کار در دست پیگیری است. حدود ۹۰۰ هزار نفر راننده تاکسی بیمه شده‌اند که به این تعداد تاکسی ران در کشور وجود ندارد و این تعداد باید پالایش شود.

وزیر کشور درباره نوسازی ناوگان با طرح این پرسش که اگر ما بخواهیم ماشین برقی در اختیار شما رانندگان قرار دهیم می‌توانید هزینه آن را اقساطی تأمین کنید، گفت: به دنبال این هستیم‌مجوزی دریافت کنیم تا تعدادی تاکسی برقی وارد کنیم و این نیازمند آمادگی رانندگان است، این کار با ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی صورت خواهد گرفت. به علت ارزان بودن سوخت، بعضاً رانندگان تاکسی علاقه‌ای به تاکسی‌های برقی نشان نمی‌دهند.

وحیدی درباره دغدغه شهروندی در زمینه عدم رعایت حجاب و عفاف تأکید کرد: موضع دولت در این زمینه روشن است و باید عفاف و حجاب رعایت شود. وزارت کشور از ابتدا درگیر موضوع بوده و اقدامات متعددی انجام داده و از جمله اقدامات تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: در استان‌ها در زمینه حجاب و عفاف وضع قابل قبولی داریم ولی مطلوب نیست. بیشتر مشکل در تهران است. بیشتر برنامه‌های دشمن در این زمینه مهار شده است.

وی با بیان اینکه محوریت این مسأله با قوه قضاییه است، گفت: کشف حجاب جرم است و برخورد با جرم به عهده وزارت کشور نیست، وزارت کشور می‌تواند کار توجیهی را انجام دهد. دولت و وزارت کشور برنامه‌های میان مدت بلند مدت و کوتاه مدت دارد که بخش زیاد آن فرهنگی توجیهی و تبیینی است. در برنامه‌های کوتاه مدت مهار حرکت شتابان در حوزه بی‌حجابی و بی‌عفتی بوده که برخوردهای لازم صورت گرفته است.

وحیدی درخصوص حضور مهاجرین و سلب شدن فرصت‌های کاری از ایرانیان در شهرهای بزرگ کشور از جمله شیراز بیان کرد: جریانی در کشور از سوی گروه‌های معاند از جمله منافقین دنبال ایجاد چالش جدی و درگیری بین جوامع افغانی و ایرانی است و به دنبال افغانی ستیزی هستند، ما کاملاً با این مخالفیم زیرا به نفع امنیت در کشور نیست‌.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 694633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.