داربست‌های مسجد امام(ره) تا دو ماه آینده باید جمع‌آوری شود

معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: مرمت آثار تاریخی باید یک دوره معقولی داشته باشد، در صورتی که زمان زیادی است که مسجد امام (ره) اصفهان در حال تعمیر است، بنابراین در جلسه امروز شواری فنی مقرر شد، حداکثر تا دو ماه آینده داربست‌های مسجد امام (ره) جمع‌آوری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در حاشیه جلسه شورای فنی استانداری استان اصفهان که در مسجد شیخ لطف‌الله برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری در استان اصفهان یکی از محورهای اصلی توسعه در سال‌های اخیر بوده است، به همین دلیل جلسه شورای فنی امروز با موضوع مرمت و حفاظت از بناها و محوطه‌های تاریخی در میدان نقش‌جهان برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات جلسه امروز همکاری سازمان نظام مهندسی استان و سایر تشکل‌های مردم‌نهاد برای نظارت در بهره‌برداری از اماکن تاریخی است، افزود: از افراد متخصص در نظام مهندسی برای بهره‌برداری اصولی استفاده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: مصوبه دوم جلسه امروز تجهیز اماکن تاریخی به سامانه یکپارچه رصد و پایش است و تاکید شد تا در اسرع وقت اجرایی شود، بنابراین مقرر شد همه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تجهیز مراکز تاریخی با این سامانه همکاری کنند.

زینلیان تصریح کرد: این برنامه در جلسه امروز طرح موضوع شد و پیش‌بینی می‌شود در مدت یک‌سال، مراکز تاریخی ثبت شده به سنسورها و تجهیزات کنترل از راه دور مجهز شوند، میراث فرهنگی مکلف شد وضعیت تمام اماکن تاریخی را تعیین تکلیف کند، همچنین حداکثر تا سه ماه آینده برای ۱۷ اثر تاریخی و ۲۲ هزار اثر تاریخی دیگر نیز باید به‌تدریج شیوه‌نامه‌های مربوطه ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۸ اثر ناملموس در استان اصفهان به ثبت رسیده است، گفت: سومین مصوبه جلسه شورای فنی در خصوص میراث ناملموس استان بود و قرار است ظرف مدت یک ماه برای شناسایی و ثبت آثار ناملموس برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

معاون عمرانی استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: آخرین مصوبه شورای فنی استان نیز به استفاده از ظرفیت‌های حقوقی برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مرتبط با میراث فرهنگی مرتبط شد تا خدای نکرده هیچ نهادی نسبت به انجام وظایفش کوتاهی نکند.

زینلیان با بیان اینکه موضوع گردشگری در استان اصفهان نهادینه شده است، گفت: گردشگری در اولویت اصلی هزینه‌های مالی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گرفته است‌، بنابراین توقف یا اجرا نشدن هیچ پروژه‌ای به بهانه تنگناهای مالی پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه گنبد مسجد امام (ره) یک دوره معقولی برای دوره تعمیر دارد، تاکید کرد: در جلسه امروز شورای فنی مصوب شد مرمت گنبد مسجد امام (ره) حداکثر تا دو ماه آینده تکمیل و داربست‌ها جمع‌آوری شود.

کد خبر 694618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.