چابکی نیروهای آتش‌نشانی قم در رسیدن به محل حادثه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: میانگین جهانی در رسیدن به صحنه حادثه چهار دقیقه است که در قم این عدد به سه دقیقه و ۳۰ ثانیه رسیده است.

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش سرانه‌های ایمنی منطقه هشت اظهار کرد: شهر قم با سرانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و با وجود ۲۴ ایستگاه آتش‎‌نشانی فعال، در حال حاضر توانسته است به سرانه‌های استاندارد جهانی که به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشان است، برسد.

وی افزود: این موضوع در زمان رسیدن به حوادث مشهود است، طبق استانداردهای جهانی زمان رسیدن به محل حریق چهار دقیقه است که در حال حاضر در‎ شهر قم زمان رسیدن به حریق سه دقیقه و ۳۰ ثانیه بوده و مطلوب‌تر از میانگین استانداردهای جهانی است.

مدیرعامل سازمان آتش‎‎نشانی و خدمات ایمنی با اشاره به احداث ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم خاطرنشان کرد: احداث این ایستگاه آتش‎نشانی در بدنه بلوار پیامبر اعظم (ص) با مساحت تقریبی هفت هزار متر مربع آغاز شده است و در حال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با اشاره به پراکندگی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر تصریح کرد: پراکندگی ایستگاه‌ها استانداردهای ویژه خود را دارد؛ محل قرارگیری ایستگاه‌ها می‌تواند زمان رسیدن ما به حریق حوادث را تعیین کند و وجود مکان‌های خوب می‌تواند در زمان رسیدن ما به محل حادثه تأثیر بگذارد.

زندیه اضافه کرد: در مجموع ۲۴ ایستگاه فعال در سطح شهر قم داریم و به‌طور میانگین در هر منطقه سه تا چهار ایستگاه وجود دارد.

کد خبر 694616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.