سرانجام مسجدالاقصی آزاد خواهد شد ‌

سخنگوی قوه قضاییه گفت: فلسطین زنده است و نسل جدید و نوشکفته فلسطین پرانگیزه‌تر از نسل‌های قبلی است و راه مقاومت و ایستادگی تا آزادی نهایی زنده بوده و قدس شریف به زودی به اسلام بازخواهد گشت و سرانجام مسجدالاقصی آزاد خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، مسعود ستایشی امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در نشست خبری اظهار کرد: لازم است مجامع جهانی به جای محکوم کردن دفاع مشروع ملت مبارز فلسطین از جنایات رژیم کودک‌کش در غزه قاطعانه جلوگیری کنند.

وی با ابراز نگرانی از دیدگاه جامعه به اصطلاح حقوق بشری غربی افزود: دولت‌های حامی صهیونیست با چشم بستن به روی جنایات این رژیم جعلی سکوت مرگبار کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه ژست مظلوم‌نمایی امروز صهیونیسم‌های بی‌آبرو از مضحکه‌های دنیای امروز است، تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی که وجودش مایه شرم و نکبت منطقه ما و موجب ناامنی و فساد در تمام عالم شده است به عنوان شر مطلق امروز با عملیات طوفانی فلسطینیان برای آزادسازی مسجد الاقصی روبرو شده است.

وی گفت: این عملیات نشان داد به‌زودی بساط این رژیم بی‌ریشه با وعده الهی و دست توانای ملت فلسطین برای همیشه برچیده خواهد شد. اجرای این عملیات موفق که ابتدا با تقدیم صدها شهید در راه آزادی قدس و رهایی از ظلم و بی عدالتی انجام گرفت بار دیگر سست بودن پایه‌های این رژیم پوشالی را عیان ساخت. فلسطین زنده است و نسل جدید و نوشکفته فلسطین پرانگیزه‌تر از نسل‌های قبلی است و راه مقاومت و ایستادگی تا آزادی نهایی زنده است و قدس شریف به زودی به اسلام بازخواهد گشت و سرانجام مسجدالاقصی آزاد خواهد شد.

زندان‌زدایی؛ امکان تودیع وثیقه و کفیل در تمام ساعات روز و خارج از وقت اداری

ستایشی درباره سیاست‌های دستگاه قضائی در راستای زندان‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اضافه کرد: در اسفند سال گذشته بخشنامه‌ای از سوی قوه قضائیه صادر شد و در راستای اجرای این بخشنامه اقدامات مختلفی اجرایی شده است. قرار شده با توجه به اینکه یکی از دلایل افزایش جمعیت کیفری، صدور قرارهای تأمین کیفری وثیقه یا کفالت است مراجع قضائی با صدور قرار قبولی وثیقه و کفالت از ورود این قبیل متهمان به زندان جلوگیری کنند. امکان تودیع وثیقه و کفیل در تمام ساعات روز و خارج از وقت اداری در واحدهای قضائی و نواحی ثبت جهت جلوگیری از ورود افراد به زندان فراهم شود.

آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی در زندان اوین

وی درباره آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی در زندان اوین گفت: برای ۴۰ نفر از متهمین قرار جلب دادرسی صادر شده است پرونده در حال تنظیم کیفرخواست است و تا دو هفته دیگر به دادگاه صالح ارسال می‌شود.

پرونده عامل حمله به سفارت باکو در تهران به کجا رسید؟

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین خبر از پرونده عامل حمله به سفارت باکو در تهران اظهار کرد: پرونده در مرحله تشریفات رسیدگی است. هنوز دادگاهی تشکیل نشده و رأیی صادر نشده است.

۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برای تأمین سرویس ارائه خدمات به خانواده‌های دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد

وی در پاسخ به میزان درباره تعهد نداشتن سرویس تپسی برای ارائه سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزان گفت: مدیرعامل شرکت به دادسرای تهران دعوت شده است. در جلسه دوشنبه هفدهم مهرماه افراد مرتبط در دادستانی حضور داشتند که مقرر شد وجه پرداختی والدین به شرکت مورد بحث (والدینی که درخواست انصراف داشتند) مسترد شود. مقرر شده از ناحیه حمل و نقل شهرداری یک هزار دستگاه تاکسی برای تأمین سرویس ارائه خدمات به خانواده‌های دانش‌آموزان صورت گیرد.

پاسخی به سوال بلاتکلیف ماندن طرح الزام ثبت اسناد رسمی و اعتبارزدایی از اسناد غیررسمی

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره بلاتکلیف ماندن طرح الزام ثبت اسناد رسمی و اعتبارزدایی از اسناد غیررسمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این ارتباط ۲۵ جلسه کارشناسی در دبیرخانه کمیسیون حقوقی و قضائی مجمع تشخیص تشکیل شده است، در حال حاضر هم جلسات اصلی کمیسیون با حضور اعضای اصلی در حال برگزاری است، هر آنچه مجمع تصویب کند فصل‌الخطاب است، ریاست قوه قضائیه به صورت شبانه‌روزی مسائل را پیگیری می‌کنند و اگر تأخیری هم وجود دارد ممکن است به صورت پیش بینی نشده و هم‌زمانی با جلسات دیگر باشد.

کد خبر 694603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.