بهره‌برداری از ۲۸ پروژه مخابراتی در شهرستان سنندج

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: ۲۸ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۴۸۸ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال با هدف توسعه و ارتقای زیرساخت‌ها و بهبود عملکرد سیستم‌های مخابراتی طی نیمه نخست سال جاری در شهرستان سنندج اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اشاره به اینکه این ۲۸ پروژه در سه حوزه دیتا، شبکه ارتباطات سیار و تلفن ثابت عملیاتی شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون شاهد ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات و سرویس‌های مخابراتی و افزایش رضایتمندی مشتریان ساکن در نقاط شهری و روستایی شهرستان سنندج هستیم.

وی افزود: در بخش زیرساخت‌های انتقال، ۱۱ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستاهای هفت اصحاب، گول، زروان، شینه، لنج‌آباد و لره‌دول سنندج اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ادامه داد: در حوزه شبکه ارتباطات سیار، ۱۳ پروژه در دو قالب توسعه و ارتقای عملیاتی شده است که شامل ایجاد نیوسایت تلفن همراه در روستای آساوله با سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد ریال و ارتقای تکنولوژی سایت‌های موجود به ۴G در روستاهای تیژتیژ، انگوران، زنوری، آساوله، پارک شهرک سعدی، خانقاه، ۱۷ شهریور، شهرک بعثت، شهرک سپاه، کلانتری ۱۸، ویلاشهر و نایسر با اعتبار ۴۰۵ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به نیاز روزافزون جامعه به‌ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان و صاحبان کسب و کارهای دیتابیس به اینترنت برای انجام امورات روزانه تصریح کرد: در راستای فراهم کردن شرایط استفاده و بهره‌مندی بخش بیشتری از جامعه از اینترنت پرسرعت مخابرات، سه پروژه در روستاهای دگران، دوشان و مرکز سه، با سرمایه‌گذاری ۷۶۸ میلیون ریال در حوزه توسعه سرویس ADSL انجام شده است.

حکمت اضافه کرد: منطقه کردستان در اجرای پروژه‌های فیبرنوری و سرویس FTTH در سطح کشور به عنوان استان پیشرو و پیشتاز عملکرد مطلوبی داشته و برای تحقق این مهم در نقاط شهری به‌خصوص در مجتمع‌های تازه احداث تمام توان خود را به‌کار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای تکنولوژی FTTH در شهر سنندج سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع امسال ۴۸۸ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال پروژه با هدف توسعه و ارتقای زیرساخت‌ها و بهبود عملکرد سیستم‌های مخابراتی در شهرستان سنندج اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 694588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.