پیشگیری از آسیب‌های بینایی با انجام غربالگری سلامت چشم

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: غربالگری سلامت چشم به صورت سالانه در تمام گروه‌های سنی به ویژه کودکان و جوانان به دلیل استفاده روزافزون از وسایل الکترونیکی برای پیشگیری از آسیب‌های بینایی مؤثر است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انجام غربالگری و ارزیابی سلامت بینایی بیش از ۲۶۰۰ کودک کاشانی از ابتدای سال جاری اظهار کرد: از این تعداد ۲۸۸ کودک نیازمند بررسی بیشتر بوده‌اند.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۵ هزار کودک مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۶۹۲ مورد مشکل بینایی داشتند که برای انجام درمان‌های تخصصی به مراکز تخصصی ارجاع شدند.

معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به شانزدهم مهرماه به عنوان روز جهانی بینایی تصریح کرد: این روز به عنوان روز آگاه‌سازی و آگاهی‌بخشی نسبت به اهمیت بینایی نام‌گذاری شده و رعایت تغذیه، شیوه صحیح زندگی و محافظت در برابر تشعشعات از عوامل پیشگیری از نابینایی است.

وی غربالگری سلامت چشم به صورت سالانه در تمام گروه‌های سنی به‌ویژه کودکان و جوانان به دلیل استفاده روزافزون از وسایل الکترونیکی را جهت پیشگیری از آسیب‌های بینایی مؤثر دانست.

کد خبر 694579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.