آغاز عملیات حفاری خط ۱۰ متروی پایتخت با حضور رئیس‌جمهور

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: عملیات حفاری اولین خط جدید متروی تهران یا یک دستگاه حفار مکانیزه «تی‌بی‌ام» امروز با حضور رئیس‌جمهور آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهر، محسن هرمزی امروز _سه شنبه هجدهم مهرماه_ از آغاز احداث حفاری خط ۱۰ هم‌زمان با افتتاح چهار ایستگاه تازه‌تأسیس در خط ۶ و ۷ مترو، خبر داد و اظهار کرد: عملیات حفاری خط ۱۰ و شروع عملیات احداث ۶ ایستگاه این خط امروز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این حفاری از کارگاه دریاچه شهدای خلیج‌فارس شروع می‌شود و به سمت شرق ادامه پیدا می‌کند، افزود: عملیات حفاری اولین خط جدید متروی تهران یا یک دستگاه حفار مکانیزه «تی‌بی‌ام» امروز با حضور رئیس‌جمهور آغاز خواهد شد.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و شهرداری تهران گفت: طول این خط ۴۵ کیلومتر با ۳۳ ایستگاه است و مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۲۲ را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی انجام این پروژه با مولدسازی، استفاده از ظرفیت مجتمع‌های ایستگاه و TOD از دل خود پروژه تهیه می‌شود، ادامه داد: برای فاز نخست سه دستگاه «تی‌بی‌ام» شروع به کار می‌کند که در حال حاضر یک دستگاه آماده به کار شده است، همچنین دو دستگاه دیگر نیز به کار اضافه می‌شود.

هرمزی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در بهترین حالت ظرف چهار سال حفاری فاز اول خط ۱۰ تمام شود و بر اساس طراحی‌های انجام شده، خط ۱۰ متروی تهران با ۹ خط ایستگاه تقاطعی خواهد داشت.

کد خبر 694574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.