تنظیم کیفرخواست و صدور احکام چندین پرونده کیفری برای مدیران شهری استان البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز از تنظیم کیفرخواست یا صدور احکام چندین پرونده کیفری در خصوص اتهامات برخی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران فعلی و سابق استان البرز خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دادگستری البرز، حسین فاضلی‌هریکندی صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در نشست شورای معاونان دادگستری کل استان البرز اظهار کرد: نیروی انتظامی وظایف و مسئولیت‌های متعددی برعهده دارد و به عنوان ضابط عام دادگستری نیز بیشترین ارتباط را با قوه قضائیه دارد، در این راستا فراجای استان البرز تعامل و همکاری خوبی در حوزه‌های مرتبط به‌ویژه در رسیدگی به پرونده‌های خاص دارد.

وی شناسایی و بازداشت عوامل تولید و توزیع مشروبات الکلی تقلبی در کرج را یکی از مصادیق همکاری انجام شده دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام شده در دادگستری کل استان و تشکیل کمیته ویژه که پس از دستور رئیس قوه قضائیه برای برخورد قانونی با عوامل تولید و توزیع این مشروبات انجام شد، بلافاصله عوامل اصلی تولید و عرضه با دستورات قضائی و تلاش شبانه‌روزی پلیس آگاهی استان شناسایی و بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: پس از صدور کیفرخواست، احکام مرتبط با ۱۱ متهم در دادگاه انقلاب استان حدود سه ماه پس از دستور رئیس قوه قضائیه صادر شد که بر این اساس چهار متهم ردیف اول تا چهارم به اعدام و سایر متهمان به حبس محکوم شدند.

فاضلی‌هریکندی با اشاره به اعمال برخی اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری در خصوص اقدامات خلاف قانون ادامه داد: تعدادی از آن‌ها توجهی به مقررات، تکالیف و اختیارات قانونی خود ندارند و دخالت یا اقدام مغایر با حدود و مقررات قانونی در امور مختلف و غیرمرتبط با وظایف خود دارند.

وی تاکید کرد: بعضی قراردادهای پیمانکاری شهرداری، ارتباط سو مالی با برخی پیمانکاران و سازندگان مجتمع‌های مسکونی، تجاری و مالکان دارای پرونده تخلفات ساختمانی در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری است که در بخشی از موارد پرونده قضائی تشکیل شده و در حال رسیدگی است و در مواردی نیز پرونده برای بررسی به اداره کل بازرسی استان ارسال یا دستورات قضائی لازم به مراجع اطلاعاتی و انتظامی استان داده شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تنظیم کیفرخواست یا صدور احکام چندین پرونده کیفری در خصوص اتهامات برخی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران فعلی و سابق استان البرز گفت: بخش‌های نظارتی دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها وظیفه دارند ضمن اعمال نظارت‌های لازم، از وقوع این تخلفات جلوگیری و این قبیل موارد را گزارش کنند.

کد خبر 694550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.