موزه دفاع مقدس مجموعه‌ای بی‌بدیل در شهر خرم‌آباد است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: دریاچه طبیعی، فضای سبز و اتصال به مجموعه گردشگری کیو، موزه دفاع مقدس را به مجموعه‌ای بی‌بدیل در شهر خرم‌آباد تبدیل کرده و به لحاظ فنی از معماری اسلامی و کلاسیک در طراحی این موزه استفاده شده است.

محسن رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مساحت باغ‌موزه دفاع مقدس خرم‌آباد ۱۳.۲ هکتار است و چنانچه با مجموعه ۱۸ هکتاری تفریحی گردشگری کیو تجمیع شود، به مجموعه‌ای بی‌بدیل در کشور تبدیل خواهد شد.

وی افزود: وجود دریاچه طبیعی، فضای سبز و توأمان شدن احداث مجموعه فرهنگی باغ‌موزه و مجموعه گردشگری کیو باعث شده است تا آخرین ورژن موزه‌های کشور را در شهر خرم‌آباد داشته باشیم، چراکه چنین مجموعه‌ای هم‌اکنون در کشور وجود ندارد، مگر اینکه در آینده ساخته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: به لحاظ فنی از معماری اسلامی و کلاسیک در طراحی این موزه استفاده شده است و فضای پرت در این موزه وجود ندارد.

رشیدی خاطرنشان کرد: هشت گالری برای نقش‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس، گالری خاص ویژه مقام معظم رهبری، گالری امام خمینی (ره) و دو گالری دوره‌ای که با توجه به عملیات و مناسبت‌های خاص و روزشمار سالانه تغییر خواهد کرد، در طبقات فوقانی این موزه تعبیه شده است.

به گزارش ایمنا، ساختمان موزه دفاع مقدس لرستان با مساحت شش هزار و ۵۰۰ متر مربع و بیش از ۱۳ هکتار در بهترین نقطه شهر خرم‌آباد بنا شده است و تنها ساختمان هوشمند غرب کشور به‌شمار می‌رود.

کد خبر 694535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.