هراس اسرائیل از ورود حزب‌الله به طوفان‌الاقصی / گنبد پوشالی صهیونیست‌ها

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: نیروهای مقاومت از زمین، هوا، دریا و حتی از زیر زمین به اسرائیل ضربه وارد کنند. در چنین شرایطی گنبد آهنین و سیستم پاتریوت هم نمی‌تواند برای رژیم صهیونیستی امنیت ایجاد کند.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص عملیات‌های روز گذشته حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: حزب‌الله لبنان آمادگی کاملی برای ورود مستقیم به این نبرد دارد، چنانچه رژیم صهیونیستی جنایات خود را علیه مردم فلسطین افزایش دهد، حزب‌الله به صورت مستقیم وارد ماجرا خواهد شد تا از برادرانی که تحت شدیدترین بمباران‌ها هستند حمایت کند. همین آمادگی حزب‌الله می‌تواند برای گروه‌های مقاومت فلسطین امیدبخش باشد و برای رژیم صهیونیستی بازدارندگی ایجاد کند. اسرائیل از اینکه حزب‌الله به جنگ ورود کند واهمه دارد؛ از این‌رو وارد عرصه جنایات بزرگ‌تر نخواهد شد.

وی با اشاره به توانایی نداشتن اسرائیل برای آغاز یک جنگ طولانی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی امروز در موضع ضعف قرار گرفته است، زیرا پیش از ورود به این جنگ با چالش‌های گوناگون سیاسی داخلی مواجه بود و بسیاری از افسران این ارتش طی چند ماه گذشته استعفا داده بودند.

این دیپلمات سابق وزارت امورخارجه تصریح کرد: اسرائیل در جنگ‌های مختلفی که به‌ویژه از سال ۲۰۰۵ به بعد با غزه داشته، همواره برای اعلام آتش‌بس پیش‌قدم بوده است، چون توان ادامه جنگ را ندارند، شهروندان اسرائیل توان ماندن در پناهگاه‌ها را ندارند، ارتش اسرائیل روحیه جنگیدن ندارند. در همین شرایط، هیچ‌گاه فلسطینی‌ها در دوران جنگ‌های دو روزه، هشت روزه تا بزرگترین جنگ که ۵۱ روز طول کشید، اعلام آتش‌بس نکردند، بر همین اساس این جنگ نمی‌تواند طولانی شود.

قنادباشی ادامه داد: در حال حاضر به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه غربی‌ها و آمریکایی‌ها در قضیه اوکراین و چین به نوعی صف‌آرایی کرده‌اند، نمی‌توانند هم‌زمان به جبهه سوم ورود کنند. بر همین اساس رژیم صهیونیستی با وجود شکست‌های پی‌درپی در کوتاه‌مدت سعی دارد، ضرباتی را به مقاومت بزنند و با گرفتن تلفات زیاد خود را پیروز جلوه دهد و در ادامه مانند دفعات گذشته فشار آتش‌بس را مطرح کند.

وی ادامه داد: حجم آتش به کار رفته از جانب اسرائیل فقط به این دلیل است که در افکار عمومی شکست خود را پیروزی جلوه دهند، در حالی که این رویه برای آنها جز شکست مفتضحانه و سرافکندگی چیزی ندارد. صهیونیست‌ها متحمل یک شکست تاریخی هستند. این جنگ ثابت کرد فلسطینی‌ها اگر بخواهند می‌توانند پیچیده‌ترین عملیات را در تاریخ جهان طراحی و اجرا کنند که این امر دستاورد بزرگی برای جهان اسلام است.

قنادباشی ادامه داد: با پیروزی فلسطین در این جنگ به همه ثابت شد که مسلمانان نباید از مستشاران نظامی خارجی برای امور دفاعی خود دعوت کنند و سلاح‌های خارجی نمی‌تواند برای آن‌ها امنیت ایجاد کند. در همین جنگ مسلمانان با تعدادی بسیار اندک توانسته‌اند رژیم صهیونیستی را که انواع مستشاران خارجی، آموزش‌ها و سلاح‌های غربی را در اختیار داشت، شکست دهند. با وجودی که غزه چهار هزار و ۵۰۰ برابر کوچک‌تر از ایران است، توانسته است به ارتشی که بیشترین سلاح و توان نظامی را دارد از زمین، هوا، دریا دارد ضربه وارد کند.

این دیپلمات سابق وزارت امور خارجه تصریح کرد: در عملیات طوفان‌الاقصی مشاهده شد که گنبد آهنین و سیستم پاتریوت هم نمی‌تواند برای رژیم صهیونیستی امنیت ایجاد کند. این دستاورد به مسلمانان جهان نشان می‌دهد که آن‌ها هم می‌توانند از خود دفاع کنند. مسلمانان می‌توانند ضرباتی مهلک به غرب بزنند و در ادامه از خریدن سلاح‌های غربی خودداری کنند و از این طریق نیز آن‌ها را متحمل خسارت کنند. این رمز بسیار مهمی برای جهان اسلام و سپس جهان سوم است.

کد خبر 694533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.