افتتاح نخستین باغ وحش مصنوعی ساوانا در بندرعباس

به مناسبت روز ملی کودک، آیین افتتاح نخستین باغ وحش مصنوعی حیوانات آفریقایی (ساوانا) با حضور مسئولان و استقبال پرشور مردم برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار بندرعباس، معاونان شهردار، مدیر منطقه سه شهرداری و دیگر مدیران شهرداری و استقبال پرشور شهروندان بندرعباس، آیین افتتاح نخستین باغ وحش مصنوعی شهر بندرعباس در بوستان شهید دباغیان و مجاورت پارک گل‌ها برگزار شد.

مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس در این مراسم اظهار کرد: نخستین پارک موضوعی و باغ وحش مصنوعی شهر بندرعباس به مساحت یک هکتار شامل مجسمه ۶۴ گونه از حیوانات مناطق گرمسیری آفریقا (ساوانا) در بوستان شهید دباغیان و مجاورت پارک گل‌ها با هدف آموزشی و تفریحی و گردشگری و با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر احداث و بهره‌برداری شد که مدت زمان اجرای آن هشت ماه بوده است.

وی افزود: نگهداری حیوانات در قفس کار اخلاقی و پسندیده‌ای نبود و مخالف حقوق حیوانات است، ضمن اینکه نگهداری حیوانات در شرایط آب و هوایی بندرعباس ممکن است سبب تلف شدن و از بین رفتن این گونه‌های ارزشمند جانوری شود.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده بر آن شدیم تا از تمثال این گونه‌ها در اندازه واقعی در پارک استفاده کنیم تا ضمن آشنایی همه به‌ویژه کودکان با این گونه‌های ارزشمند، امکان گردش و تفریح شهروندان مهیا شود.

نوبانی ضمن ابراز خرسندی از اینکه افتتاح پارک با استقبال و خشنودی جمع زیادی از شهروندان روبه‌رو شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری بندرعباس افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های تا پایان سال جاری را در دستور کار قرار داده و زمینه مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری امکانات فراهم شده است و می‌تواند انرژی‌بخش ادامه راه باشد.

فریده عامری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز از شهرداری بندرعباس به ویژه منطقه سه شهرداری برای ابتکار و خلاقیت در فراهم کردن چنین پارک زیبایی، با ایجاد مجسمه‌هایی با ابعاد و اندازه واقعی حیوانات و فراهم آمدن امکان استفاده آموزشی و تفریحی رایگان شهروندان، قدردانی کرد.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم برای افتتاح نخستین آب‌نمای خشک موزیکال آزادشهر در سال گذشته تاکید کرد: شهرداری بندرعباس در نظر دارد هر هفته یک پروژه را افتتاح، بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی کند و به‌زودی دومین آب‌نمای کف خشک موزیکال نیز برای نشاط بیشتر شهروندان احداث خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: شورای اسلامی شهر نیز حمایت‌های لازم را به کار خواهد بست، چراکه هدف همه مسئولان ایجاد نشاط، شادی و سرزندگی برای خانواده‌ها و شهروندان است.

کد خبر 694529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.