هانگژو سکوی پرتاب تنیس روی میز ایران بین قدرت‌های جهان

تنیس روی میز کشورمان در مسابقات هانگژو توانست عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه کند و اکنون بین قدرت‌های این رشته در جهان جایی برای خود دست‌وپا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو با اتفاقات و مدال‌های نوبرانه‌ای برای کاروان کشورمان همراه بود. درخشش تنیس روی میز در مسابقات این دوره یکی از نقاط عطف کاروان ورزشی کشورمان در کنار موفقیت چند ورزشکار در رشته‌های دیگر بود. پس از کسب مدال برنز در دوره گذشته توسط نوشاد عالمیان، در این دوره نیز تیم دوبل نوشاد و نیما عالمیان موفق به تاریخ‌سازی شدند و در حضور قدرت‌های تنیس روی میز آسیا که در جهان نیز حرف برای گفتن دارند به مدال برنز رسیدند. تنیس روی میز در بخش تیمی نیز درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و اوج آن هنرنمایی نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی مقابل ژاپن تیم دوم رنکینگ جهان بود که با این پیروزی تیم کشورمان به مرحله نیمه‌نهایی صعود و در نهایت پس از ۶۵ سال به مدال برنز رسید. قصد داریم به بررسی عملکرد تیم تنیس روی میز کشورمان بپردازیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

هدایی تصمیم گرفت تنها و بدون مربی پشت میز برود

لطف‌الله نسبی، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز آقایان ایران اظهار کرد: عملکرد تیم ملی تنیس روی میز ایران عالی بود، توانستیم دو مدال برنز در بازی‌های دوبل و تیمی کسب کنیم که دستاورد خوبی بود. در بخش تیمی توانستیم تیم قدرتمند ژاپن را با بازیکنانی مثل هاریموتو که رنکینگ چهار جهان است، شکست دهیم که بسیاری فکر می‌کردند این خبری غیرواقعی است؛ اما تیم ما با ارائه یک بازی خوب و حساب‌شده توانست تیم ژاپن را شکست دهد؛ از این‌رو تیم ژاپن هم با برنامه‌ریزی آمده بود و تلاش خودش را می‌کرد تا بتواند جلوی تیم چین را بگیرد که در مقابل ما قرار گرفت و نتوانست از سد ایران بگذرد.

وی افزود: کادر فنی ما کامل نبود و اگر کامل رفته بودیم می‌توانستیم از بازیکنان دیگر خود استفاده کنیم؛ متأسفانه در بازی‌های تک‌نفره مسابقه امیرحسین هدایی و نوشاد عالمیان در یک ساعت قرار داشت که با هم تصمیم گرفتیم نیما برای مربیگری هدایی برود و من برای بازی نوشاد بروم، اما با صحبت‌هایی که شد هدایی تصمیم گرفت تنها و بدون مربی پشت میز برود.

هانگژو سکوی پرتاب تنیس روی میز ایران در بین قدرت‌های جهان

کادر تیم ملی کامل نبود اما نهایت تلاش خود را کردیم

سرمربی تنیس روی میز ایران ادامه داد: به دلیل کامل نبودن کادر فنی، من بسیاری از کارهای تیم را انجام می‌دادم و تیم تنیس روی میز ایران در برابر ژاپنی قرار گرفت که تیم و کادر فنی کاملی داشت و برنامه‌ریزی‌شده در مقابل ما قرار گرفت؛ در ادامه نیز وقتی بازیکنان تیم برای گرم‌کردن می‌رفتند به جز من کسی روی نیمکت تیم قرار نداشت.

وی تأکید کرد: نیما عالمیان بهترین بازی خود را در این مسابقات داشت و امسال بهترین سال او بود و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت؛ نیما بازی خوبی را مقابل ژاپن انجام داد که باعث شد روحیه سایر اعضای تیم نیز بالا برود و این تیم را شکست دهیم؛ در بازی با کره‌جنوبی هم شانس برد را داشت؛ اما تنیس روی میز ایران در روز خوب خود قرار نداشت و نتوانستیم از سد کره‌جنوبی بگذریم؛ نوشاد عالمیان هم ستون تیم تنیس روی میز ایران است و عملکرد او هم مثل همیشه خیلی عالی بود و امیرحسین هدایی هم‌بازی‌های خوبی به جا گذاشت از این‌رو می‌توانیم به مسابقه او برابر بازیکن ژاپنی اشاره کنیم که با یک بازی حساب شده و عالی توانست حریف خود را شکست دهد و تیم ما به مرحله بعدی راه پیدا کند.

هانگژو سکوی پرتاب تنیس روی میز ایران در بین قدرت‌های جهان

چینی‌ها در سالن مسابقات ایران را تشویق می‌کردند!

نسبی خاطرنشان کرد: چینی‌های حاضر در ورزشگاه که ایران را تشویق می‌کردند به این خاطر بود که چینی‌ها دل‌خوشی از ژاپن ندارند و در کل وقتی یک تیم قوی مقابل یک تیم ضعیف‌تر قرار می‌گیرد طبیعی است که تماشاگران و هواداران از تیم ضعیف‌تر حمایت کنند و او را تشویق کنند.

وی درباره تیم تنیس روی میز بانوان ایران تصریح کرد: شیما صفایی عملکرد خوبی داشت بازیکن خوب و خوش‌تکنیکی است و در ابتدای کار خود قرار دارد اولین تجربه آسیایی او بود و هنوز راه زیادی در پیش دارد.

مربی تنیس روی میز ایران گفت: در این مسابقات آسیایی تیم تنیس روی میز ایران نشان داد که رشد کرده است و نیاز به حمایت بیشتری همچون رشته‌های دیگر ورزشی دارد تا بتواند این روند روبه‌رشد را ادامه دهد و روزبه‌روز بهتر شود و از سد رقبای قدرتمند خود بگذرد؛ ما سعی خود را می‌کنیم تا بتوانیم سهمیه بازی‌های المپیک را کسب کنیم که برای رقم‌زدن این اتفاق خوب نیاز به حمایت از این ورزش داریم و می‌خواهیم نگاه بیشتری به این ورزش شود.

وی ادامه داد: پینگ‌پنگ در آسیا قوی است و ایران هم باید خود را قوی کند تا بتواند در این مسابقات حرفی برای گفتن داشته باشد و به مدال‌های مختلف دست پیدا کند؛ از مسئولان می‌خواهیم توجه بیشتری به این ورزش شود و زحمات من و همکارانم را دست‌کم نگیرند.

هانگژو سکوی پرتاب تنیس روی میز ایران در بین قدرت‌های جهان

این دستاورد می‌تواند انگیزه زیادی برای دیگر بازیکنان تنیس روی میز ایران باشد

در ادامه مجید احتشام‌زاده، پیشکسوت تنیس روی میز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره عملکرد تیم تنیس روی میز ایران دربازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: تنیس‌بازان کشور امسال کار بزرگی انجام دادند و توانستند بعد از ۶۵ سال مدال کسب کنند، همچنین در بخش دوبل برای اولین‌بار مدال برنز بازی‌های آسیایی را کسب کردند که این دستاورد می‌تواند انگیزه زیادی برای دیگر بازیکنان تنیس روی میز ایران باشد و همین‌طور این مدال‌ها می‌تواند فرصت خوبی برای فدراسیون تنیس روی میز باشد که مسئولان نگاه بیشتری به این فدراسیون و این ورزش داشته باشند.

وی افزود: از یکم آبان‌ماه لیگ باشگاهی تنیس روی میز آغاز خواهد شد و در ادامه فدراسیون رنکینگ‌های جهانی، انتخابی تیم ملی و مسابقات پیشکسوتان را در پیش دارد.

کارشناس تنیس روی میز کشورمان ادامه داد: فدراسیون تنیس روی میز ایران یکی از فدراسیون‌هایی است که مسابقات پیشکسوتان را برگزار می‌کند و این رشته چه در ایران و چه در خارج از کشور علاقه‌مندان خودش را دارد؛ پیشکسوتان ما در هر رده سنی صاحب مدال‌های مختلف هستند که این مسابقات نیز آبان‌ماه آغاز می‌شود.

کد خبر 694525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.