آورده اعتباری جشنواره کودک با هزینه آن قابل مقایسه نیست

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دستاوردهای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای نصف‌جهان گفت: در مجموع بازخورد، آورده اعتباری و جایگاهی که این جشنواره برای اصفهان دارد، به حدی است که به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با هزینه اندک آن برای شهرداری نیست.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در نصف‌جهان اظهار کرد: اینکه رویدادی همچون این جشنواره که در سطح بین‌المللی است در اصفهان برگزار شود، به معنای آن است که سایر شهرها و کشورهای دنیا نیز درگیر آن هستند.

وی با بیان اینکه یکی از جشنواره‌هایی که تولیدکنندگان، فیلم‌های خود را برای آن ارسال کردند و منتظر انتخاب برگزیدگان خواهند بود، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است، افزود: چند سال است که این جشنواره در اصفهان برگزار می‌شود، زیرا از نصف‌جهان که ۱۵ خواهرخوانده دارد و بیشتر آن‌ها شهرهای مطرح کشورهای مورد مراوده و ارتباط ایران هستند، انتظار می‌رود که در سطح بین‌المللی مطرح شود و جایگاه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هزینه‌ای که برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان انجام می‌شود، در مقایسه با هزینه‌های کلان حوزه‌های مختلف همچون خدمات شهری، محیط زیست و حمل‌ونقل شهری برای اینکه اصفهان از شهرهای مطرح کشور و دنیا باشد، بسیار ناچیز است، گفت: البته اینکه ممکن است کسری در زیرساخت‌های نصف‌جهان وجود داشته باشد را منکر نیستیم، اما باید به‌صورت هم‌زمان به تمام جنبه‌های شهر بپردازیم.

نورصالحی با بیان اینکه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با مشارکت شهرداری اصفهان، وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی، برگزار و هزینه‌ها نیز از سوی این بخش‌ها پرداخت می‌شود، تاکید کرد: در مجموع بازخورد، آورده اعتباری و جایگاهی این جشنواره برای اصفهان به حدی است که به هیچ‌وجه قابل مقایسه با هزینه اندک آن برای شهرداری نیست.

وی اضافه کرد: کسانی که با برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در نصف‌جهان مخالف هستند، توجه داشته باشند که بر سر برگزاری این جشنواره هر سال بین اصفهان و سایر شهرها رقابت وجود دارد و بعضی از بزرگان آن‌ها در حال تلاش برای انتقال جشنواره به شهر خود هستند، همچنین به‌صورت مستمر اخباری در رابطه با امکان انتقال جشنواره سی‌وپنجم به گوش می‌رسید و ده‌ها نفر از افراد مطلع، دلسوز و علاقه‌مند به نصف‌جهان در تماس با مسئولان شهری تاکید کردند که مبادا مدیریت شهری کوتاه بیاید و جشنواره از اصفهان برود.

کسانی که نسبت به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان انتقاد دارند، باید در جریان دستاوردهای آن قرار گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: علاقه‌مند هستم با حضور کسانی که از معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در رابطه با برگزاری جشنواره سی‌وپنجم فیلم کودک و نوجوان گلایه‌مند هستند، جلسه برگزار کنم و آثار مثبت و ارزشی که برگزاری این جشنواره در نصف‌جهان دارد، همچنین هزینه اندک و تأثیر آن را مقایسه کنم.

وی اضافه کرد: برخی شهرها مبالغ سنگینی هزینه می‌کنند تا رویدادی همچون رویدادهای بزرگ ورزشی در آن شهر و کشور برگزار شود، با توجه به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان که به‌طور قطع آورده و موافقان زیادی دارد، تعداد منتقدان برگزاری آن کم است.

نورصالحی با بیان اینکه کسانی که نسبت به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان انتقاد دارند، باید در جریان دستاوردهای آن قرار گیرند، ادامه داد: با برگزاری این رویداد هنری، علاوه بر حال خوب شهروندان و اتفاقات خوشایند برای کودکان و نوجوانان شهر، از نظر اعتباری نیز تأثیرگذاری آن را در سطح ملی و فراملی شاهد هستیم.

وی در رابطه با دستاورد اصفهان از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: حفظ و ارتقای جایگاه نصف‌جهان در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد حال خوب و فضای متفاوت و پرداختن به جنبه‌های مختلف این کلان‌شهر از جمله دستاوردهای آن است و با توجه به اینکه نصف‌جهان در زمینه‌هایی همچون صنایع دستی، مذهبی، فرهنگی، ادبیات، هنر، سینما و موسیقی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، صاحب سبک و مکتب است و به‌عنوان یک شهر تاریخی و بااهمیت به دنیا معرفی شده است که بخشی از این موارد، مباحث هنری و مرتبط با جشنواره است.

کد خبر 694499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.