اجلاسیه شهدای زن لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: با هدف گرامیداشت یاد و نام شهدای زن لرستان اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن لرستان با عنوان انیس شاهدان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریبا ولی‌پور امروز _دوشنبه، هفدهم مهرماه_ در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن لرستان لرستان با اشاره به برگزاری کنگره ۶۵۵۵ شهید استان لرستان در ششم آبان ماه اظهار کرد: اجلاسیه شهدای زن لرستان نیز ۲۴ مهرماه با حضور سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران و حضور بیش از یک‌هزار میهمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در اجلاسیه شهدای زن لرستان از کتب مختلف در حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان خاطرنشان کرد: با هدف ثبت مجموعه خاطرات شفاهی بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس استان لرستان، ۲۴ بانوی لرستانی این عرصه شناسایی شده و مجموعه روایت‌گری این بانوان در قالب چند جلد کتاب با عنوان زینبی‌ها منتشر و نخستین جلد آن در اجلاسیه رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: کتاب فرهنگنامه ۴۷۹ شهید زن استان و کتاب حجاب و عفاف در وصایا و سیره شهدا که مجموعه وصایای ۶۵۵۵ شهید استان است نیز از دیگر کتبی است که شاهد رونمایی آن‌ها در اجلاسیه خواهیم بود.

ولی‌پور به رونمایی از کتاب ماه در مه اشاره و خاطرنشان نشان کرد: کتاب ماه در مه به زندگی نامه شهید انصاری اشاره دارد که به روایت همسر شهید نگاشته شده است، انتشار بخشی از مستند ۲۴ قسمتی با موضوع حضور زنان در دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه است.

وی با بیان اینکه بمباران ستاد پشتیبانی جنگ یکی از اتفاقات خاص در شهرستان دو رود است، تصریح کرد: در این بمباران ۱۹ بانوی لرستانی در حین ارائه خدمات به رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که مستند ویژه این ستاد پشتیبانی در مراسم اجلاسیه منتشر خواهد شد.

کد خبر 694465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.